Gå til innhold

Sau og stanging.


Siss

Anbefalte innlegg

avem

nei. det hvet eg virkelig ikkje..


tror meg, har prøvd...


eneste vi har oppnødd er og få han til og vere redd for oss eller ei rive. da har dei ikkje stanga oss. men ikkje slutta..


 


den eg har no er grei nok. men ikkje heilt trygg på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du gløyme.. den einaste måten å holde deg trygg er å ikkje snu ryggen til..ei bøtte med kraftfor eller brød gjer han litt mildare enn så lenge... Husk det er vår snart og hormonane rasar. han kjem seg sikkert berre han får rase frå seg... :) Lykke til :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første væren vår, James, var en kosegris av dimensjoner. Klødde du ham, var han snill. Hadde du ikke tid, eller f.eks sto med rumpen til fordi du gjorde rent et kaninbur, fikk du deg gjerne en flytur. Det virket ikke som han stanget for å være slem, det var bare noe han måtte gjøre liksom...


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

nei. det hvet eg virkelig ikkje..

tror meg, har prøvd...

eneste vi har oppnødd er og få han til og vere redd for oss eller ei rive. da har dei ikkje stanga oss. men ikkje slutta..

 

den eg har no er grei nok. men ikkje heilt trygg på han..

 

Dessverre er nok skaden alt skjedd ved tidligere håndtering. 

Det eneste jeg har hatt moderat effekt med er å ta tak i væren når han truer og legge han i bakken. Sitt på han/hold han nede helt til han gir seg og er helt rolig. Da slipper du ham opp og gir ham ett eller to kraftige støvlespark i rompa. 

Det du da sier til væren er at du er over ham i rang og sjefen. Dessverre har det liten til moderat effekt på hvordan han videre oppfører seg mot andre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...