Gå til innhold

Skal slippe ut påfuglene. Hvordan finner jeg da eggene?


kakleting

Anbefalte innlegg

Jeg har to par påfugler gående i en gård på 30 kvm. Der har de gått siden i fjor sommer. Nå har jeg lyst til å ha de frittgående. Da er jeg usikker på hvordan jeg vil finne eggene når de legger disse. I fjor la de noen egg på slutten av sommeren, og de ble lagt litt her og der uten at de hadde laget seg en egen plass for dette. Nå var jeg riktignok sløv med å legge ut halm som de kunne lage rede av. Er det noen som vet hvordan jeg bør gå fram her? Jeg vil jo gjerne finne eggene før et dyr gjør det. Kanskje bør jeg vente med å slippe de ut til de har lagt egg? Den første runden er vel kanskje rett rundt hjørnet? Det er ihvertfall kurtisering så det holder for tiden.


post-2428-0-45470900-1368366871_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

du vil abselutt opprette ein rede plass til dei i innhegningen dei bruker om natta.


da vil du kunne finne igjen eggene dei legger.


du bør også ha dei inne om natta for og sikre mot rovdyr


og eventulet nattesøvn. dei har en tendens til og bruke tak som vagler. så ikkje så kjekt med så mye lyd opppå taket når du vil sove


 


Lykke til


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skur i innhengningen deres som de aldri bruker. Selv når det var 20 minus i vinter sov de ute på vaglepinnene. Så jeg hadde egentlig sett for meg at de kommer til å sove i trærne, slik jeg har hørt fra flere at de foretrekker å gjøre. Vet ikke om jeg klarer å venne de til å sove inne når jeg først har sluppet de løs. Skuret og gården skal fjernes og jeg skal sette opp et nytt hus til de og hønsene.


 


Takk :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...