Gå til innhold

Vurderer duer, trenger info..


Coolina

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd høns, det syntes jeg var kjedelig, så prøvde jeg ender, og jeg ELSKET det.. men så kom reven og etter en vinter uten ender og revejakt er det trygt her igjen, men mens jeg venter på klekkingen av endene er jeg så rastløs at jeg vurderer også duer, men kan ingenting om det i det hele tatt. Jeg har forstått at de er hardføre, så de kan sikkert bo i det uisolerte hønsehuset.. men jeg har lyst å ha de så tamme som mulig slik at de kan få endel frihet, så jeg lurer på:


 


Hvor tamme kan de bli, og hva må jeg gjøre for å få de så tamme?


Hvor mye tid må jeg legge i temmingen for at de skal komme når jeg roper på dem?


Hvor mange bør jeg ha for at de skal trives?


Hva spiser de? (ser jo at byduer spiser at de kommer over)


Vil de klare å bo i et uisolert hønsehus (ombygget dukkestue) om vinteren uten tilleggsvarme?


Driter de overalt så man må rense hønsehuset konstant/ hvor ofte bør jeg gjøre rent?


Vil det være verdt all jobben siden jeg kun er ute etter kos og kjærlighet?


Lukter det ille i dueområdet?


 


Jeg har mest lyst på bare en, men forstår at det kan bli fryktelig trist og kjedelig når jeg ikke er ute og duller med den..


 


Takk for alle svar..


 


Coolina


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...