Gå til innhold

Rasisme blant vaktler.


Klukkekristin

Anbefalte innlegg

avem
  • 3 uker senere...

Jeg måtte sette de hvite for seg selv, trodde det da var ro i troppene - men idag kom jeg inn og fikk se en brun som hadde fått skikkelig tyn, så j"#¤ig at jeg gir stakkaren til imorgen for å se om det beste er å kakke den....:/


Synes disse vaktlene er noen rabagaster mot hverandre jeg, begynner å evaluere hele prosjektet. Så mye roligere med høns :lipsrsealed:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sette de hvite for seg selv, trodde det da var ro i troppene - men idag kom jeg inn og fikk se en brun som hadde fått skikkelig tyn, så j"#¤ig at jeg gir stakkaren til imorgen for å se om det beste er å kakke den....:/

Synes disse vaktlene er noen rabagaster mot hverandre jeg, begynner å evaluere hele prosjektet. Så mye roligere med høns :lipsrsealed:

Skjønner frustrasjonene din.

Finn ut hvilken som forårsaker hakkingen og fjern den.

 

Jeg synes heller ikke at vaktler er de enkleste fuglene. Har vært uheldig med et par unghaner som plutselig har klikket og klart å drepe høner med hakkingen. Jeg har derfor veldig få haner. De blir gitt bort eller slaktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så rart, jeg har bare 3 eller 4 boende ilag. Jeg flyttet den (en praktfull brun hane) fra det ene boet over i et annet når jeg så at han fikk tyn av en annen hane. Han manglet da bare hodefjæra. (skal sies at jeg har vært litt i tvil om sammensettningen, har prøvd etter beste evne å gå etter "skum" )


Så han ble satt over til noe jeg trodde var 2 høner , men det må jo være feil da, siden han fikk så utrolig juling at han var et stort sår over hele hodet :(


 


høner setter da ikke igang på en hane ?? jeg mener , han var jo allered en hakkekylling, men høner går da ikke på haner gjør de ?


skjønner ikke hvordan jeg kan ha bommet så inn i granskauen på kjønna. Vet jeg har høner i alle 3 boene, for jeg får egg... men jeg har hatt flere haner enn jeg trodde.


Kjipt som f


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brune/viltfargete. Pågrunn av regnvær som tok knekken på vaktelburet mitt, har jeg nå dem i et kaninbur, sammen med noen av kaninejentene mine. Det ser igrunn ut som at kaninene roer vaktelene. Kanskje jeg tar feil, men ingen hakking har det vært siden. 


Det er kanskje mye bevegelse i buret og de får ikke fred til å finne en hakkekylling.... To haner og 9 høner og 5 jentekaniner i et herlig samsurium. 


Er dette ugunstig? Slossingen har iallefall opphørt. Ingen egg har kommet heller, men de holder på å skifte fjær.


Er det noen andre som har erfaring med kaniner i vaktelburet, eller er denne roen noe jeg bare innbiller meg?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 50 stk ilag i et bur,jeg hadde hakking på noen hvit som jeg tok og satte i eget bur, men jeg tok ut alle fra det store buret og satte bare de hvite dit først og ventet et døgn før jeg satte de andre tilbake igjen , da var det hvite sjefer i buret og jeg har fred og ro i buret i dag, mye arbeid men det var verd det, nå skal jeg sette inn 15 nye kyllinger på 5 uker det blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok, så høner deler ut tyn til haner de også, det forklarer kanskje litt :))


Nå har jeg ihvertfall ro i rekkene, skulle jo pinadø bare mangle ettersom jeg har bare to-til tre ilag nå, katten hadde jo selvsagt klart å lure seg ned til de og jeg fant 3 hoder utafor buret..... 


Den rakkeren hadde plassert seg ved siden av buret og ventet på at vaktlene skulle stikke hodet ut og spise:(


Nå på vinteren kjører jeg en reol-løsning, der vaktlene spiser fra et trau utafor buret sitt.


Genial løsning egentlig, men får veldig "industri" følelse av det da det ikke er store plassen å røre seg på, men det er beregnet for 10-12 vaktler og jeg har bare 8 så det får holde til våren kommer igjen og volieren taes i bruk igjen.


 


Det legges egg ! og det er haner i flokken, på nyåret skal det klekkes :egg:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...