Gå til innhold
Annie

trenger hjelp.. igjen..

Recommended Posts

Hei! etter å ha oppdaget både lus og lopper ( og trolig midd, siden den ene høna og den ene hanen har mista det ytterste av fjæra, så det ser ut som de er klippet av) og har behandlet alle med smite powder 3 ganger pluss at jeg har rensa ut alt, kasta ut rugekasser vagler og støvsuga vasket gulv vegger og tak... MEN i dag når jeg skulle dryppe de i nebbet med ropa b, så jeg at de har masse lus eller om det er midd enda :o  hva skal jeg gjøre?

Jeg var hos veterinæren med hunden siden den skulle vaksineres, så bare spurte jeg om lus på høns kan gå på hunden.. og det mente han, så jeg fikk med lus/loppe behandling til både hunden og katten.

Så leser jeg at det er flere her som har fått resept på frontline når de skal behandle høns mot lus.. Det var det jeg fikk til katten, kan jeg bruke det på hønene? kjenner jeg begynner å bli desperat og vil bare ha vekk de ekle krypa :evil:

Blir utrolig glad om noen kan hjelpe meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var til slutt Frontline som knekte lusa her hvertfall, sammen med ganske mange kuldegrader inne i hønsehuset som trolig tok knekken på eventuelle lus som ikke oppholdt seg på hønene akkurat da. Jeg ville helst ikke bruke giftstoffer. Men enkelte av fuglene hadde veldig mye lus, og etter noen forsøk med mer ufarlige stoffer (røyktabletter og lusepulver) så jeg ingen annen råd enn å bruke sterkere midler. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var til slutt Frontline som knekte lusa her hvertfall, sammen med ganske mange kuldegrader inne i hønsehuset som trolig tok knekken på eventuelle lus som ikke oppholdt seg på hønene akkurat da. Jeg ville helst ikke bruke giftstoffer. Men enkelte av fuglene hadde veldig mye lus, og etter noen forsøk med mer ufarlige stoffer (røyktabletter og lusepulver) så jeg ingen annen råd enn å bruke sterkere midler. 

så bra at det fungerte :D her er det spesielt den ene hanen som har masse lus, og en diger klump med egg :(

Men har du en aning om hvor mye jeg skal gi? har 3 pipetter hvor det er 0,5 ml i hver.. så står det at det skal brukes 1 pipette til katt... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå