Gå til innhold

Syk kylling - 3 uker


Linda2

Anbefalte innlegg

Vi klekket 13 vaktelkyllinger i månedsskiftet, og mistet dessverre 3 ganske kjapt. Disse tre ble klekket to dager etter de andre, tok ikke til seg næring, vokste ikke og sjanglet rundt. Nå har en av kyllingene som er igjen fått samme "symptomer". Den er superslapp, vil kun ligge på én side, og drikker kun noen dråper når jeg dypper nebbet i en skje. Ingen forstoppelse, så vidt jeg kan se. Noen forslag til behandling? Vil ikke miste denne!!

Lurer også på når jeg kan sette kyllingene ut uten varme, og hvor lenge dere knuser foret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Det er vanskelig å si hva det kan være. Noen ganger er bare ikke kyllingene sterke nok til å overleve, og det er en del av naturens gang at de svakeste faller i fra. 3 av 13 var mye da, men de som klekket seint hadde nok en hard start på grunn av dette også.
Jeg har vaktler som er 12 dager gamle nå, og knuser fortsatt fôret. De hadde helt sikkert klart å spise pellets nå, men de fortrekker mel, de små bortskjemte sprettballene :) Disse har varmeplate ennå, og kommer til å fortsette med det en stund til. De hadde sikkert klart seg uten nå, men som sagt, de er litt bortskjemte. Å sette dem ut ville jeg venta med til de var hvertfall 4-5 uker. litt avhengig av været. Nå bor jeg i Trøndelag, der sommeren i år var på en torsdag. Altså, ikke så mye varme sånn jevnt over. Men har kam skikkelig sommervær, så kan de nok fint settes ut tidligere også, hvis de har et trekkfritt og tørt sted å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...