Gå til innhold

Brevduer Nordland


kris91

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått litt interesse for brevduer, men er ganske grønn på det. Men leser det jeg har kommet over på nettet og sett litt klipp på tv fra brevduehold i Norge og andre land. Forstår det sånn at det er en brevdueforening her i Norge, sendte mail til de for noen måneder siden med spørsmål om det fantes personer med brevduer i Nordland, men fikk aldri svar fra de. Så lurer fortsatt, kanskje noen her inne vet om noen som driver med brevduer i Nordland. Kunne gjerne tenkt meg å besøke noen for å se hvordan hus/slag de har til sine duer, og ikke minst med tanke på å kjøpe duer hos noen når den dagen kommer. 

Har tidligere litt erfaring med å ruge ut kyllinger av ulike hønseraser. Er det vanlig med duer, at man kan få tilsendt egg hvis det viser seg vanskelig å få tak i kyllinger? :)

Takknemlig for alle svar. Hilsen Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
avem

Hei.

er få som driver i Nord-Norge med brevduer.

jeg er selv fra Alta i Finnmark og har brevduer her.

brevduer er en veldig spennende og inntresant hobby.

Det er mye bilder av dueslag og finne på nett, kanskje det kan hjelpe deg.

går ikke og Ruge ut kyllinger selv i rugemaskin da ungene mates av foreldre fram til de er ca 25 dager. 

Det beste er og skaffe duer som er ca 30 dager gamle.

har du skaffet deg duer nå?

om du ikke har skaffet deg kan du bare ta kontakt med meg så kan jeg hjelpe deg med det.

 

lykke til 😄

Hilsen Peter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Den Thursday, December 31, 2015 at 20.29, kris91 skrev:

Hei!

Har fått litt interesse for brevduer, men er ganske grønn på det. Men leser det jeg har kommet over på nettet og sett litt klipp på tv fra brevduehold i Norge og andre land. Forstår det sånn at det er en brevdueforening her i Norge, sendte mail til de for noen måneder siden med spørsmål om det fantes personer med brevduer i Nordland, men fikk aldri svar fra de. Så lurer fortsatt, kanskje noen her inne vet om noen som driver med brevduer i Nordland. Kunne gjerne tenkt meg å besøke noen for å se hvordan hus/slag de har til sine duer, og ikke minst med tanke på å kjøpe duer hos noen når den dagen kommer. 

Har tidligere litt erfaring med å ruge ut kyllinger av ulike hønseraser. Er det vanlig med duer, at man kan få tilsendt egg hvis det viser seg vanskelig å få tak i kyllinger? :)

Takknemlig for alle svar. Hilsen Kristine

Hei, bor i Lofoten og har hatt brevduer i en manns alder. Har hvite brevduer, høner og bobwhite vaktler. Due onger kan flygg før de spiser p egen hånd. Velkommen t Lofoten. Mvh Richard Lunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Heisan

vi har noen duer på 4H gården i Båtsfjord 

e litt usikker på rase men det er 4 helt hvite og to fargede "byduer" som ble fanget inn hær for noen år siden.vi hadde flere og disse formerte seg greit. Men vi hadde et uhell med kråker som tok noen fra oss.

det ser ut til at vi har 5 hanner og en hoe.

noen tips om hvordan vi skal få tak i noen duer ?

mvh

Bjørn J Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Den 20.9.2017 at 8.16, Båtsfjord skrev:

Heisan

vi har noen duer på 4H gården i Båtsfjord 

e litt usikker på rase men det er 4 helt hvite og to fargede "byduer" som ble fanget inn hær for noen år siden.vi hadde flere og disse formerte seg greit. Men vi hadde et uhell med kråker som tok noen fra oss.

det ser ut til at vi har 5 hanner og en hoe.

noen tips om hvordan vi skal få tak i noen duer ?

mvh

Bjørn J Eriksen

Hei.

jeg har brevduer i Alta.

om du fortsatt vil ha tak i duer 

kan du Sende meg en SMS på 

 tlf 99446212

mvh Peter Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...