Gå til innhold
Morten9

Nymfeparakitt og dvergpapegøyer

Recommended Posts

Hei alle sammen...jeg er ny i forumet så jeg vet ikke om jeg gjør dette riktig nå,var ikke så lett å forstå hvordan man startet en tråd....men jeg prøver..min erfaring i fra fugler er at jeg har hatt nymfeparakitt før å grå jako.Jakoen hadde jeg bare 6 måneder før jeg solgte den,fikk den ikke tam eller til å gå på hånden.Jeg burde kansje gitt det litt mer tid å våre litt mer tolmodig,noe jeg ikke er mest kjent for....Nymfeparakitten hadde jeg i 2 år men solgte den pga flytting noe jeg angrer vannvittig på!! Det var en kjempe flott tam å sosial fugl på alle måter,men den var allerede tam da jeg kjøpte den så jeg har lite å ingenting erfaring i fra hvordan man skal få en fugl tam.Jeg har veldig lyst på ny parakitt å har hatt "ønskes kjøpt" anonse på finn nå i 2 måneder men ingen respons.Vil ha en fugl som allerede er tam siden jeg ikke har noe erfaring i fra temming av parakitter.Har nå i det siste fått opp øyene for dvergpapegøyer å syns di er veldig flotte å begynt å se litt på finn....Så jeg har en del spørsmål å ting jeg lurer på....

1.Har nymfeparakitter noe til felles med dvergpapegøyer,får man dvergpapegøyer like tame å sosiale som en parakitt?

2. Er det vanskelig å temme en dvergpapegøye?

3. Stemmer det at det er vanskeligere å få fugler tamme vis du har 2 stk i sammen? Har lest at di blir da mer opptatt av hverandre å ikke bryr seg så mye om eiger....

4.Kan man ha en parakitt å dvergpapegøye i samme bur,vil di være venner?

5. Bråker å skriker en dvergpapegøye mye?

6.Er det noen som har mail eller tlf nr til en oppdretter hvor man kan få kjøpt en tam å håndmata parakitt? (helst i nærheten av stavanger) kan flytte på noen mil...

7.Hvilken fugl syns dere i forumet er best av nymfeparakitt å dvergpapegøye? Fordeler å ulemper....

Håper noen kan hjelpe meg....

M.v.h Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Morten.Jeg driver oppdrett på begge,Nymfer og dvergpapegøyer,og har vel noe jeg kan kome med som svar,ettter mine erfaringer ivertfall!!   1.De har vinger begge 2,stort sett det de har felles..:lol:..Har du alverdens av tid får du sikkert en dvergpapegøye like tam som en nymfe,men de er jo mye mere livlige/stressa av seg en nymfa..2.Jeg mener at du har størts kjangs på å lykkes med en Håndmated unge..Gjelder begge 2..Men det er ofte et omdiskutert tema..3.Helt klart.foreldrematede unger som er skeptiske i utgangspunktet er mye letere og temme alene..Men når de først har blitt tamme,er det ikke noe problem..4.Jeg har selv nymfer og dvergpapegøyer UNGER i same bur,har gått bra her som de har vokst opp samen.. Men ville ikke putet en fremed nymfe inn til papegøye..5.Mine dvergpapegøyer syntes jeg ikke skriker mye i det hele tatt..Helt uproblematisk..6.Kontakt din tropefugl forening i nærmiljø..jeg bor i østfold..7.Nymfa...syntes jeg er en mye roligere og artig som tamfugl,men de støver fælt..Men,er du intresert i fugl blir det bare bagateller syntes jeg..Til slutt vil jeg si at velger du dvergpapegøye,syntes jeg du skal gå for Håndmatet..Blir det nymfe kan du like så godt kjøpe en foreldremated som nylig har hoppet ut av kassa og begynt og spise selv..De er lett og få tam..Uansett hva du velger syntes jeg og at de skal være 2,ivertfall på sikt..Lykke til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 8.1.2016 at 16.04, Ronny k skrev:

Hei Morten.Jeg driver oppdrett på begge,Nymfer og dvergpapegøyer,og har vel noe jeg kan kome med som svar,ettter mine erfaringer ivertfall!!   1.De har vinger begge 2,stort sett det de har felles..:lol:..Har du alverdens av tid får du sikkert en dvergpapegøye like tam som en nymfe,men de er jo mye mere livlige/stressa av seg en nymfa..2.Jeg mener at du har størts kjangs på å lykkes med en Håndmated unge..Gjelder begge 2..Men det er ofte et omdiskutert tema..3.Helt klart.foreldrematede unger som er skeptiske i utgangspunktet er mye letere og temme alene..Men når de først har blitt tamme,er det ikke noe problem..4.Jeg har selv nymfer og dvergpapegøyer UNGER i same bur,har gått bra her som de har vokst opp samen.. Men ville ikke putet en fremed nymfe inn til papegøye..5.Mine dvergpapegøyer syntes jeg ikke skriker mye i det hele tatt..Helt uproblematisk..6.Kontakt din tropefugl forening i nærmiljø..jeg bor i østfold..7.Nymfa...syntes jeg er en mye roligere og artig som tamfugl,men de støver fælt..Men,er du intresert i fugl blir det bare bagateller syntes jeg..Til slutt vil jeg si at velger du dvergpapegøye,syntes jeg du skal gå for Håndmatet..Blir det nymfe kan du like så godt kjøpe en foreldremated som nylig har hoppet ut av kassa og begynt og spise selv..De er lett og få tam..Uansett hva du velger syntes jeg og at de skal være 2,ivertfall på sikt..Lykke til..

Har du en hjemmeside eller et sted hvor man kan se hva du selger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå