Gå til innhold

For til Fasaner, rapphøns og vaktler


Fugl123

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har fasaner ,rapphøns og vaktler. Jeg kjøper i dag for fra norgesfor, fordi det er enklest for meg å få tak i.

Det jeg bruker i dag heter Harmoni stabil/harmoni verpetopp. Er dette et for jeg kan forsette med?

Eller burde jeg bytte til en annen type fra samme produsent?  Hvis det er mulig ønsker jeg tips til et for jeg kan bruke gjennom hele året.

Fuglene har grus/sand/skjellsand i voliere.

Planen er å ruge frem kyllinger..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei,

Det kan sikkert brukes. Men ser det er et for beregnet på verpehøns. Skulle jeg anbefalt et for fra samme produsent ville det være Harmoni kalkun 6-12 uten koksidiostatika. Det er mere proteinrikt enn verpefor til høns. Noe kyllinger av kalkun, fasaner og rapphøns trenger mere av.

Selv har jeg brukt tilsvarende for fra Felleskjøpet til kyllinger av rapphøns og fasaner. Det er et litt dyrere for enn vanlig verpefor. Til voksne fugler har jeg også brukt Kromat oppdrett fra Felleskjøpet, det er rimeligere, og et helt greit for med mindre kalsium enn i verpeforet. Sistnevnte for inneholder mere kalsium enn villfugler som fasaner trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...