Gå til innhold

Noen som vet hvilke raser disse to er?


InMo

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvilke raser mine to små mix kyllinger er. De er to uker nå og det hadde vært moro å vite hva de er! 🐔 Legger ved bilder og beskrivelser og håper noen kan gjenkjenne trekkene!

Den ene er betydelig større enn den andre. Den er gulere i dunene og brunspraglete i fjærene. Den står veldig "oppreist" på lange bein og har fire tær med fjær på.

Den andre er mindre og lysere, den er hvit og grå i fjærene. Den har fem tær med mye fjær på. 

Begge har brun stripe oppå hodet.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
10 timer siden, andvor skrev:

disse er mix eller blandingskyllinger og dermed ikkje noen rase.

foreldrene kan vere rene raser eller blandinger dem også.

Foreldrene er ikke blandinger, og det kan vel være mulig å se hvilke raser kyllingene da er blandinger av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt tenking over hvilke mixer jeg har sett så ligner de litt på en krysning av en dverg mix og silke..bare sånn rent gjettet..mange som har den blandingen hvor da ingen kull er like men gjerne flere like i samme kull.sansynlig vis en silke hane som er faren da begge har den silke stripa på hode som silke kyllingene har på ryggen..satser på jeg har rett

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D Blir mer og mer sikker på at far er hvit dvergsilke, og mor er dvergkochin. Men mor  kan være mye forskjellig da det er 5 høner av ulike raser som går sammen!:)  Må vel bare vente og se om det viser seg etterhvert. Blir spennende å se, synes de har veldig fine farger ^_^  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...