Gå til innhold

Ny klekket kylling i februar hjelp!


Sølvi223

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan komme med noen forslag? I dag kom min første "hjemmelagede" kylling til verden :-) dette er kjempe stor stas for store å små! Men hadde planlagt å ta høna med kylling inn i varmen (på badet) siden det er januar og kald. Dette fungerte dessverre ikke som jeg trodde, da jeg flyttet høna inn sammen med kyllingen mistet hun helt interessen og tråkket på den flere ganger!!!! Jeg tok høna ut i hønsehuset og beholdt kyllingen inne i varmen. Hønemor virker helt uberørt og er tilbake med sine daglige sysler:-( hva burde jeg gjøre??? Reintrodusere hønemor med kylling ?? Eller la kyllingen vokse opp alene på badet? Er litt fortvilet over situasjonen. Kyllingen er bare 1 dag gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hun følte seg sannsynligvis ikke "hjemme" på badet. Det kan være årsaken til at hun overså kyllingen. Vanligvis har hønemor sterk morsfølelse for sine kyllinger. Setter du kyllingen ut i hønsehuset sammen med høna vil hun muligens fremdeles ta vare på den. Om det ikke er veldig kaldt der vil hun greie å varme den under seg. Eventuelt kan du henge opp en varmelampe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, admin skrev:

Hun følte seg sannsynligvis ikke "hjemme" på badet. Det kan være årsaken til at hun overså kyllingen. Vanligvis har hønemor sterk morsfølelse for sine kyllinger. Setter du kyllingen ut i hønsehuset sammen med høna vil hun muligens fremdeles ta vare på den. Om det ikke er veldig kaldt der vil hun greie å varme den under seg. Eventuelt kan du henge opp en varmelampe der.

Tusen takk for svar! Gjorde som du sa og hønemor dyttet den under vingen med en gang :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...