Gå til innhold

Maran egg


Laura

Anbefalte innlegg

avem

Har hørt 28dg???Nå er det andre gang jeg prøver å ruge frem Maran kyllinger.Denne gang i rugemaskin.Siste gangene å denne gang hadde jeg andre egg sammen med Maran eggene.Alle de andre eggene ble klekket lørdag,men ikke Maran eggene.Ikke de andre gangene heller.Hva gjør jeg galt,eller ikke galt?☺ Veldig frustrerende🤔😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å åpne eggene å se om kyllingene er ferdige, eller om de har dødd underveis?

Dersom andre egg med samme størrelse og alder klekker og ikke maraneggene, tenker jeg at det kan være dårlige gener, eller dårlig befruktning?

Har du lyst eggene underveis og sett at det er utvikling i dem?

Hvilken temperatur/fukt fuger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Maran egg har en tendens til å ha for tykkt hardt skall da må man ofte øke fuktigheta når man eventuelt hører lyd inne i egget..annet alternativ er å slå litt sprekk i toppen om man har hørt eller hører lyd inni..dersom skallet er for tykkt eller har fasongen som gjør egget sterkere så klarer ikke kyllingen komme seg ut..her bruker jeg rugemaskin med vender sjekker eggene og har lokket av for lufting 5 min per dag..har plassert maskina i en rå kjeller så der bruker jeg ikke vann. Annet enn at jeg sprayet eggene med varmt vann hver 3dje dag samt  mer aktiv spraying med varmt vann når man hører lyd fra kylling i egg 

Klekket alle 30 av 30 egg på denne metoden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...