Gå til innhold

Recommended Posts

Håper noen kan hjelpe oss og kanskje se kjønnet på disse :) Vet de er litt unge men de jeg kjøpte de av mente en skulle kunne se det ganske tidlig.De er alle ca 10 uker.

IMG_4531.JPG

IMG_4526.JPG

IMG_4522.JPG

IMG_4513.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ser du ikke fått svar... vanskelig å se på bildene.

Noen generelle ting å se på for å gjøre antakelser: Ofte er det slik: Hønekyllinger utvikles raskere: de får flere fjær og hale raskere. Bein er tynnere enn på hanekyllinger og kammen blir ikke rød før rett før de begynner å legge egg.

Men ...  mine (Brahma)kyllinger på vel 6 uker ser ut til å ha kommet lenger enn den første her ser ut til på bilde... er du sikker på alderen på dine? At de er ca. like mange uker gamle alle sammen? (Og den nest siste ser i hvert fall ut til å ha lenger fjær enn de fleste andre...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, HW. skrev:

Hei!

Ser du ikke fått svar... vanskelig å se på bildene.

Noen generelle ting å se på for å gjøre antakelser: Ofte er det slik: Hønekyllinger utvikles raskere: de får flere fjær og hale raskere. Bein er tynnere enn på hanekyllinger og kammen blir ikke rød før rett før de begynner å legge egg.

Men ...  mine (Brahma)kyllinger på vel 6 uker ser ut til å ha kommet lenger enn den første her ser ut til på bilde... er du sikker på alderen på dine? At de er ca. like mange uker gamle alle sammen? (Og den nest siste ser i hvert fall ut til å ha lenger fjær enn de fleste andre...)

3 av kyllingene er klekket av samme person og klekket med maks 24 t mellom.Den som er på bilde nr 2 er 1 uke mindre.De har nå fått en del mer fjær en på disse bildene.

Eg tror kylling 3 og 4 er høner mens 1 og 2 er haner.Den på bilde nr 4 har vært størst hele tiden men skal somsagt være like gammel som kylling nr 1 og 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg er bare erfaren med kjønn på rasen dverg kochin, ikke brahma….Men jeg synes den på bilde nr. 3 ser ut som en hane, pga. rødlig kam og kjakelapper, var det den du tenkte er høne..?

Håper du får en del høner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Roberto&co skrev:

Hei!

Jeg er bare erfaren med kjønn på rasen dverg kochin, ikke brahma….Men jeg synes den på bilde nr. 3 ser ut som en hane, pga. rødlig kam og kjakelapper, var det den du tenkte er høne..?

Håper du får en del høner!

Eg har fått hjelp av ei som bor i nærheten.Hun mener 2 og 3 blir haner.Noe som sikkert stemmer bra.De har vokst en del nå og hun sa at hanene ofte har grønnskjær i fjær og ikke hønene.Så da er nr 1 og 4 høns.

av alle kyllingene vi kjøpte ble det 8 muligens 9 haner..Så da er det 5-6 høner igjen.Gøy med påfull også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå