Gå til innhold
Hege83c

Hjelp

Recommended Posts

Har egg i Rugemaskiner nå som er begynt å klekke, er lagd hull på samtlige egg, men fikk akkurat beskjed at de kom til å ta strømmen ett par timer på dagen i dag, hva gjør jeg nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke om noen andre i nærheten som har strøm? Sånn at du kunne satt rugemaskinen i bilen og kjørt dit med den? Om strømmen er borte noen tilmer tidligere i rugeprosessen har ikke noe å si, men om den blir borte når eggen har begynt å klekke er krise. Det kan føre til at alle dør. Du må ha varme til eggene/kyllingene i denne fasen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo det da, jeg må se hva jeg Evt kan få til men er litt redd eggene blir skadet da jeg bor på heia, grusvei og mye nedoverbakker at egga vil bli knust. Har ett spm til, 2 av egga som er hull på er liksom hullet nedover, vil de klare å komme seg greit ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, men om de er i ferd med å klekke har det sannsynligvis ikke så mye å si om det blir skader i skallet på eggene. Kyllingene er jo ferdig utviklet. Vanligvis begynner kyllingene å hakke hull på egget i den butte enden, om de har begynt midt på egget kan det tyde på at de ligger litt feil i egget. Men vi får håpe det går godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå