Gå til innhold

Trenger råd ifh kyllingstell


Anbefalte innlegg

Hei! 

Skal snart overta 10 kyllingar, som då kjem til å vere ca 4-6 veker gamle. Har i denne annledning ein del spørsmål. Har aldri hatt hønsefugl før, og vil gjerne stelle dei på best mogleg måte. Håper nokon kan komme med gode innspel og svar på spm:):

 

Varme:

1. Har kjøpt varmelampe + pære på 150 W. Har lest at kyllingane regulerer sjølv i form av kroppsspråket om temperaturen er ok. MEN; kor langt ned ca bør lampen henge? Er det kanskje behov for ein eigen "beholdar" når dei er så små? Korleis likar eigentleg kyllingar i denne alderen å sove og opphalde seg? Har bygd hønsehus på ca 8 kvm, redd for at det blir for kaldt for dei i starten. Når begynner ein å sleppe dei ut?

 

Kyllingstell:

2. Når treng dei skjellsand? Klarer kyllingar seg med fin skjellsand, eller er det for "skarpt" for dei? Har lest at nokon anbefalar undulatsand. Har kjøpt standard fôrbeholdar og vannbehaldar for høner, kan kyllingane bruke desse, om dei står rett på golvet, eller treng eg eigne beholdarar for kylling? Har kjøpt eigna kyllingfôr. Kva med strø - har høyrt at flis ikkje alltid er godt ifh kyllinghold (kan sette fast i halsen?), men når kan ein evt begynne med dette? Evt alternativ til hønsehuset?

 

Praksis:

3. Kva lys har du i ditt hønsehus? Ønskeleg å få egg etter kvart:). Har lest at for skarp belysning kan vere uheldig, men lurer litt på kva lys ein bør skaffe. 

Kva rutiner ifh døgnrytme har du?:) 

 

Høner:

4. Hittil har eg funne ut at avokado, appelsin/sitrusfrukt, tomat, rå potet og for mykje brød ikkje er heldig for hønene. Er det noko anna eg bør unngå? Hønene mine vil få ein stooor luftegård. Har imidlertid rhododendron inne i denne, men har lest at dette er giftig for høna. Lurer jo litt på om eg bør ta dette vekk, men samstundes er det også naturleg skjulestad/klatremoglegheit for hønene. Nokon som har innspel på dette? 

 

Håper på innspel, evt anna eg ikkje har fått med her ifh oppstart med kyllingar. Set pris på om ein berre svarar på noko.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei!

Jeg kjøpte selv 6 kyllinger i akkurat samme alder i fjor i midten av august. Jeg brukte ikke varmelampe før vinteren kom og det gikk helt fint for kyllingene. Når jeg hang opp varmelampe hadde jeg den ca 60 cm over gulvet.  Viss hønsehuset ditt er isolert trenger du nok ikke henge den opp riktig enda.

Jeg ga ikke hønsene skjellsand før di begynte å verpe siden de gikk ute hele tiden og fikk i seg sand og smågrus der. Vill tru at beholderne du har kjøpt fint kan brukes. Hos meg hadde kyllingene sagflis fra den dagen jeg hentet dem og virket ikke som dette var noe problem.

Lyset jeg har i hønsehuset er ei arbeidslampe med 60W pære. Denne varmer jo også litt i rommet. Døgnrytmen har jeg ca 8-21, så mellom 12 og 14 timer. 

Det med rhododendron vet jeg ikke, men hønene setter hvertfall  STOR pris på busker i hønsegården!

Dette er slik jeg har gjort det men det er sikkert andre som har andre erfaring og vill gjort ting annerledes.

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr giftig mat, så har jeg også lest om advokado,  men appelsin har jeg lest at det er flere som gir til hønsene sine...

Brød tror jeg heller ikke er noe problem selv i store mengder, så lenge de har tilgang på skjellsand eller sand/grus utendørs.

Jeg gir heller ikke kyllingkjøtt, eller kjøttdeig av kylling, tror ikke dette er lovlig (kaniballisme) men er ikke sikker på hvor det står noe om det, gjør det uansett ikke av etiske grunner. Ellers spiser hønene alt av middagsrester her (også kjøtt og fisk), i tillegg til kraftfor, og jeg fjerner det som de en skjelden gang ikke liker/spiser opp etter et par dager. Man må tenke at de ikke har tenner, og spiser derfor kun det som de kan hakke eller rive i biter, og oppdeling av feks kjøtt i mindre biter er derfor en fordel slik at de klarer å få det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...