Gå til innhold

Hønene går til naboen


Roberto&co

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har oppstått et lite problem i hønseflokken min...De har begynt å gå over til naboen som også har høner. Idag gikk de til og med inn i hønsehuset. Noen som har vært borti dette før?  Det er tydelig at hønene vil utvide område sitt..Finnes det en måte å få stoppet dette på? Men jeg vil helst ikke slutte å la dem gå fritt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Her går hønene også til naboen... men der er ingen høner og det viste seg at naboen (heldigvis) synes det er trivelig med høner på tunet. :dans:

Tydelig at hønene går akkurat der de vil, for vi bor på gård med mye beitemark/jorder rundt. Men kan tenke meg hønene foretrekker plasser der det er noe mer (hus, busker , trær mm.) enn åpne jorder.

Men vurderte å sette opp slik svart 2 m. høy plastikgjerde. Cintoflex heter den jeg har. Kan settes opp med lange bambuskjepepr f.eks. Enkelt å rulle sammen til vinteren når de antakelig beveger seg på mindre område. Den svarte nettingen er relativt usynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme erfaringa med mine høner. De gikk lenger og lenger fra hønsehuset og en dag fant jeg de så langt unna som tre hus nedenfor oss. Heldigvis er det ingen andre som har høns og som hadde hatt besøk syns det var greit. Men fordi vi bor i et nabolag med hus stort sett på alle kanter ønsker jeg ikke at de surrer rundt i hagen til alle naboene.

Har aldri hørt om at det er noe man kan gjøre med dette. Satte derfor opp en hønsegård med 50 m netting så de fortsatt har god plass. Nettingen jeg bruker er en type sekskantet lammenetting som er 90 cm høy. Da jeg har store tunge høns har dette holdt i massevis og de har aldri klart å hoppe over.

Vet det fins en type strømgjerde med små masker. Vet om andre som har prøvd og det funka, uten strøm da. Men har man lette høns vill vell dette funke dårlig da de lett hopper over.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...