Gå til innhold

Kjønn på wyandottekylling


mÆsjØl

Anbefalte innlegg

avem

Tja, jeg synes det ser ut som en høne. Men jeg har blitt lurt før av wyandot kyllinger. Forøvrig en av mine favorittraser. :) 

Om det er en hane bør kammen begynne å bli mere framtredende enn den er ganske snart. Du kan også se forskjellen på tykkelsen på beina, hanen har kraftigere bein enn høna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 Men jeg har blitt lurt før av wyandot kyllinger. 

Fint å lese, for mine wyandotter er klekket i slutten av mai og var riktig vanskelig å se forskjell på noen av de. Men mener å huske at hakelappene nesten ikke syntes på (de fleste) hønene på veldig lenge. Var ganske store individuelle forskjeller også med utviklinga av fjærdrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan de pleier å være, for er første kull av dem her, men er veldig store individuelle forskjeller her både innen høner og haner. Noen haner er fortsatt nokså tynt befjæret på ryggen her, mens andre ser ganske utvokst ut. Hønene var jo generelt raskere, men husker ikke ant. uker. Fant ut at jeg måtte vente og se - og det må vel du og. :D (Noen fikk både høne- og hanering for sikkerhets skyld. Vil ha full kontroll på hvem som er hvem...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...