Gå til innhold

Recommended Posts

Hei!

Det har skjedd noe rart med fjærdrakten på en av hønene våre! Eller med fjærene på hodet og føttene. Først trodde jeg hønen kanskje mytet, men ettersom jeg har hatt en mytende høne her før, ser jeg stor forskjell. Det er akkurat som om hønen bare har "fjærrøtter" på hodet og føttene, ikke ordentlig fjær...Vet ikke om det var helt forståelig, men var ikke så lett å forklare... Håper noen kan svare på dette, er litt bekymret.. Hønen er aktiv i allmenntilstanden, hun spiser og løper rundt med de andre hønene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen...

Flere rare symptomer har oppstått i hønseflokken nå. En av hønene som vanligvis pleier å ha lang stjert er nå uten stjert. Stjerten er "borte". Det ligger fjær over hele gulvet inne i hønsehuset og litt i hønsegården fra denne hønen. Myter den? Trodde ikke mytende høner mistet fjær så fort, på en dag… En annen ting er at to av hønene har begynt å strekke på halsen og åpne nebbet som i et stort gjesp. Dette gjør de flere ganger etter hverandre? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har akkurat de samme symptomene på noen av hønene min. De gjesper og strekker hals, men jeg aner ikke hva det kan være. Ellers er de i god form. 

Når det kommer til mytingen synes jeg ikke det høres ut som det er tilfelle siden den har mistet stjerten så fort. ingen av mine høner har mistet fjærene så fort. Får håpe det er noen her på forumet som kan gi deg bedre svar :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste bildet er vell bare fjær som ikke har vokst ut enda så det tror jeg ikke du skal tenke på. Min erfaring er værtfall at høns kan ha ulikt mytemønster, men også hvor fort de myter er individuelt. Du får bare følge med og se om den skifter ut andre fjær også. I så fall er det nok bare myting selv om jeg synes den kanskje mista stjerten litt fort? 

Lykke til! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå