Gå til innhold

Høne spiser fjær


mÆsjØl

Anbefalte innlegg

Har ei høne i flokken som napper fjær på de andre hønene og hanen. Det er ikke hakking eller noen aggressiv adferd, den bare napper fjær rundt halsen og hodet og spiser de. Hender også den spiser fjær som ligger på bakken. Noen av hønene bynner å se ganske stygge ut med fjærløs hals. Ganske upraktisk nå som det blir vinter og kaldt. Noen som har erfaring med dette og har ei løsning? eller må jeg kvitte meg med høna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Høres ut som en skikkelig uvane....akkurat som at noen hester får smaken på andres hale/man? Jeg vet ikke jeg altså, men tror jeg hadde knertet den....vil tro det ikke er så lett og venne den av med det. Men du kan jo evt prøve og sette den i arrest et annet sted et par uker og se om det hjelper hvis du er veldig glad i høna...;) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...