Gå til innhold
mÆsjØl

Høne spiser fjær

Recommended Posts

Har ei høne i flokken som napper fjær på de andre hønene og hanen. Det er ikke hakking eller noen aggressiv adferd, den bare napper fjær rundt halsen og hodet og spiser de. Hender også den spiser fjær som ligger på bakken. Noen av hønene bynner å se ganske stygge ut med fjærløs hals. Ganske upraktisk nå som det blir vinter og kaldt. Noen som har erfaring med dette og har ei løsning? eller må jeg kvitte meg med høna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dette er ikke myting, vet hva det er. Denne høna har holdt på med dette en god stund og det har ingenting med myting å gjøre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig uvane....akkurat som at noen hester får smaken på andres hale/man? Jeg vet ikke jeg altså, men tror jeg hadde knertet den....vil tro det ikke er så lett og venne den av med det. Men du kan jo evt prøve og sette den i arrest et annet sted et par uker og se om det hjelper hvis du er veldig glad i høna...;) God bedring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Har selv lest at dette kan ho noe med hvor på rangstigen høna er, og hvis man isolerer den en stund kan nappingen stoppe. Problemet er bare at jeg ikke har noen plass å isolere høna, så da blir nok middag av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå