Gå til innhold

Recommended Posts

Tror ikke det egentlig stemmer. :D 

Men kan være en utfordring å få ro i flokken hvis det er (altfor) mange haner. Litt avhengig av personligheten til hanene, rase og om de er vant til hverandre fra de var kyllinger og hvordan omgivelsene er og hvor mange høner det er.

Kan tenkes at hvis hønene blir veldig stresset av hanene (hvis det også skulle f.eks. være få høner) påvirker det negativt på verping.(?) (Har jo sett at når jeg setter sammen noen høner med en hane for paring, tar det en stund før de verper godt igjen. Kan også komme av nytt sted...) Men da ville det jo vært lurt å dele av en egen haneflokk separat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har nok mer høner enn haner. De er vokst opp sammen. Jeg syns ikke det virker som det er noe problem. Gutta tøffer seg jo en sjelden gang. 8 haner er jo for mye. Jeg har prøvd å gi bort, men det er kun utlendinger som vil ha de til halal slakting.... det syns jeg ikke noe om. Det er dk høns 🤗

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D Blir ikke noe særlig til slakt det... mye jobb for lite mat.

Jeg har store kombinasjonsraser og slakt av overskuddshaner synes jeg er en fin måte å utnytte ressursene og skaffe seg god, kortreist mat produsert på en måte der jeg vet dyrene har det bra. Kjøper nesten aldri kyllingkjøtt på butikken...

Lov å være uenig. :)

Hvis det ikke virker som noe problem med hanene, så er det vel ikke det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har sluttet og prøve og gi bort haner av samme grunn som Gullegget......bedre og bare knerte dem sjøl....Ingen her vil spise egne haner dessverre, og silke har jo litt uappetittelig farge på kjøttet også.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå