Gå til innhold

Recommended Posts

I dag motokk jeg min ruge maskin så nå må jeg samle egg til jeg har 15 som er befruktet var 4 i det lille romet med hanen i.hvordan kan jeg opbevare de???jeg bor i Thailand jeg er som en liten unge nå,spendende dette maskin er helautomatisk

1523548012770-1178882789.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan,

Eggene bør oppbevares litt kjølig, det gir bedre holdbarhet. Det optimale er i et rom med ca 12-14 grader. Nå er ikke det så enkelt i Thailand med dagstemperatur på ca 30-35 grader og nattetemperatur som en god norsk sommerdag. :) Derfor bør du vurdere å oppbevare de i kjøleskapet. 

Hvor i Thailand bor du? Jeg er relativt godt kjent rundt omkring, både i nord og sør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, admin skrev:

Heisan,

Eggene bør oppbevares litt kjølig, det gir bedre holdbarhet. Det optimale er i et rom med ca 12-14 grader. Nå er ikke det så enkelt i Thailand med dagstemperatur på ca 30-35 grader og nattetemperatur som en god norsk sommerdag. :) Derfor bør du vurdere å oppbevare de i kjøleskapet. 

Hvor i Thailand bor du? Jeg er relativt godt kjent rundt omkring, både i nord og sør.

Svarer en gang til jeg er ikke sikker på om jeg fikk sendt det andre svaret.takk for svaret foresten.jeg bor i nord Khon kean her er det varmt nå 4o++ i skyggen om dagene nå så ingen problem og opdevare egga i kjøleskapet.hva er den idielle temp og luft fuktighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, i Isan ja. Det er vel generelt det varmeste området i Thailand. :) Mener du ideell fukt og temp under ruging? For hønseegg er det vanligvis 37,7 grader, litt etter hvilken type rugemaskin du bruker,  og fukt på ca 40-45% der fukten økes litt de siste dagene før klekking. I Thailand er luftfuktigheten høy, derfor er det ikke sikkert du trenger å bruke ekstra fukt før de siste dagene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå