Gå til innhold

Hjelp! Dverg silke kyllingene mine dør..


Fluff

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er totalt ny på forumet og vet ikke om dette blir lagt på riktig plass..

Men jeg kjøpte 3 dverg silker i går.. den ene ble slapp på bilturen og døde iløpet av natten.. Nå er resten av de å ustø og den ene er vel nesten å regne som død allerede.. 

Hva kan jeg gjøre og hva er det som foråraker dette?.. og kan det smitte kochinene mine?

Vi har lett lenge etter silkehøns og betalte jo en del for dem å, Så dette er utrolig leit.. jeg ringte veterinæren, men var ikke stort med hjelp å få fra dem

Kyllingene har stått i eget rom uten de større høenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

det er alltid lurt å ha nye dyr i karantene adskilt fra dine egne for å unngå eventuell smitte. Om man skal kunne si hva som feiler kyllingene dine, må du nok beskrive litt mer. Var alle kvikke og raske når du hentet dem? Hvor gamle er de nå? hvilke symptomer? går de rart? sitter de oppblåst og sturer? andre symptomer? Har du bilder av den syke kyllingen?

Trist med dyr som dør... Jeg ville vært forsiktig med å gå mellom den syke og den friske besetningen du har, her kan du ta med deg eventuell smitte på hender, klær eller under skoene ville fortsatt holdt de syke i isolasjon, og vært nøye med hygene for å  forsøke å hindre smitte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kyllingene er nå døde.. De er adskilt fra de andre ettersom de var så mye mindre enn de andre.

De var 3uker sa han vi kjøpte dem av, men de var kjempe små.

Snakket med hun oppdretteren jeg kjøpte de andre hønene mine av og hun mener det kan virke som om de var syke av koksidose eller hønslamelse..

Vi rakk ikke ha dem ett døgn engang før alle var døde.. og han nekter å betale tilbake pengene og nekter for att de var syke når vi fikk dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig! Hadde det vært meg så hadde jeg selvsagt betalt tilbake pengene med en gang, jeg har selv solgt mange dvergsilke kyllinger og er opptatt av at kjøper skal være fornøyd, og er nøye med og bare selge friske kyllinger, så dette høres rart ut for meg. De må ha vært syke før du kjøpte dem, siden de døde så fort. Får håpe de ikke døde av noen smittsom sykdom da, vær likevel nøye med hygienen som odden skreiv over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...