Gå til innhold
Eref

Verper utenom verpekasse

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har en høne som er begynt å verpe på vaglen. Noen tips til å få henne til å begynne å verpe i verpekassen? 

Håper noen har tid å svare meg 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kanskje en unghøne som ikke helt har lært hvor det er lurt å verpe og når det kommer egg? Pleier ha jukse-egg i reirene slik at de lærer hvor det er lurt å legge egg. Litt mørkt inne i reirene og noe mykt. (Halm) Gjerne lyst andre plasser. (Mørke avsideskroker er fristende å verpe i...) Her pleier de å lære det etter hvert. Mange nok reir (alt. større fellesreir) slik at de yngre også slipper til. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 17.11.2018 at 21.55, HW. skrev:

Er det kanskje en unghøne som ikke helt har lært hvor det er lurt å verpe og når det kommer egg? Pleier ha jukse-egg i reirene slik at de lærer hvor det er lurt å legge egg. Litt mørkt inne i reirene og noe mykt. (Halm) Gjerne lyst andre plasser. (Mørke avsideskroker er fristende å verpe i...) Her pleier de å lære det etter hvert. Mange nok reir (alt. større fellesreir) slik at de yngre også slipper til. :)

De har verpet en stund, i verpekassen. Nå har jeg stilt klokken som styrer lyset tilbake til sommertid. Håper det hjelper. Takk for svar 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå