Gå til innhold

Hjelp til prosjekt om tiur


martin

Anbefalte innlegg

Hei.

Lenge siden jeg har vert aktiv her nå... Har hvert travelt opptatt med videregående skole og har lagt fra meg fuglehobbyen :azn:

Saken er den: Jeg har fått en oppgave og skrive om oppdrett av tiur, er det personer her som driver med dette ? og som kan hjelpe meg?

Kan ramse opp noen av spørsmålene:

-Hva spiser tiuren. Og hvordan få opptimal foring?

-Beskriv livssyklusen til tiuren

-Hvordan skal forholdene være, hvordan skal buret være ++

-Naturlig adferd

-Kjennetein hos tiur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Takk for svar :angel: fant svaret på de fleste oppgavene men mangler en: Hvorfor har vi dette dyret i "produksjon" å hva gir dette dyret oss?

P.S: Er det oppdrettere av storfugl i Nord Trøndelag, hadde det i tilfelle hvert mulighet til og komme og se og ta litt bilder? og kansje få et lite "intervju"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har oppdrett av storfugl i Norge nå gjør det på grunn av at de vil ha den som prydfugl, altså på samme vis som de som har prydhøns i oppdrett. For noen år siden var det oppdrett av storfugl i stor skala i Todalen på Møre. Det var for kjøttproduksjon. Jeg gjorde et intervju for et par år siden med mannen bak dette prosjektet som skulle bli en artikkel i bladet The Game Bird Gazette . Desverre ble ikke artikkelen laget ferdig.

Det kom fram mye interessant under samtalene med mannen som nå bor på Oppdal, navnet husker jeg ikke, men dersom noen vet navnet hans kan de jo tipse deg via pm.

I Nord-Trøndelag kjenner jeg ikke til andre som har storfugl enn Namsskogan familiepark. Du kan jo prøve å ta en telefon dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...