Gå til innhold

Etiketter til eggkartonger


admin

Anbefalte innlegg

Hvordan er interessen for etiketter til eggkartonger? I samarbeid med Fuglemakeren(Eva) er jeg i ferd med å bestille selvklebende etiketter til eggkartonger. Det er mange som selger egg til naboer og andre som kanskje kan tenke seg en flott og godt selgende etikett på eggkartongene sine? De kommer til å bli solgt i ruller på 100 etiketter, kr.3,50 pr etikett. Prisen er presset ned og det er nærmest kostpris.

Er dette noe som noen kan tenke seg?

Se motivet nedenfor:

post-2-0-82933700-1305751947_thumb.png

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Prisen ovenfor er basert på at jeg kjøper 5000 etiketter med dette motivet fra trykkeriet . Da ligger det i kortene at det ikke går an å ha mange ulike tekster på etiketten. Den produseres på topp kvalitet klebeetiketter. Det ligger som sagt ikke noen fortjeneste i dette for meg, men synes motiivet var så bra at det fortjener å bli brukt. Håper flere melder interesse for dette, er den for laber blir det ikke noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god :) Reknar med at dei er berekna på ein vanleg 12 stk eggekartong? Kor store er etikettane?

Den er 23,5 x 8.0 cm. De er beregnet på 12 eggs kartonger ja. Hadde planer om 6 eggs også, men tror det får vente. :D

Forøvrig kan jo etikettene brukes dersom noen vil selge brett med egg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig en flott etikett, jeg har lenge tenkt på at noe sånt burde lages :)

Kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke helt dette med eggmatmor :D Er det eier av høna (ikke misforstå nå da :) ) eller høna/hønene selv som evt skal nevnes her? Hvis det er eier av høna blir det vel litt feil å komme med påfølgende setning om at "eggene klemtes varsomt fram..." Vel , uansett skurrer det litt med den setningen synes jeg :)

Men sånn bortsett fra det - en super etikett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig en flott etikett, jeg har lenge tenkt på at noe sånt burde lages :)

Kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke helt dette med eggmatmor :D Er det eier av høna (ikke misforstå nå da :) ) eller høna/hønene selv som evt skal nevnes her? Hvis det er eier av høna blir det vel litt feil å komme med påfølgende setning om at "eggene klemtes varsomt fram..." Vel , uansett skurrer det litt med den setningen synes jeg :)

Men sånn bortsett fra det - en super etikett!

Så bra med mange tilbakemeldinger. smile.gif Eggmatmor er eier av høna ja, det vil si den som fysisk sørger for mat til høneflokken. Jeg syntes setningen "eggene klemtes varsomt fram.." var fin jeg, men fint det blir en diskusjon på teksten. Mulig Fuglemakeren kan justere den dersom det er behov. Satser på å bestille etikettene i morgen.

Hei,

Jeg synes dette var en kjempemorsom ide. Dersom mine 20 hønekyllinger(?) etterhvert legger masse egg, vil jeg være interessert i å kjøpe! Hvor mange må eventuelt hver enkelt bestille?

Jeg tenkte på ruller på 100 stk? Høres det ok ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes setningen "eggene klemtes varsomt fram.." var fin jeg, men fint det blir en diskusjon på teksten. Mulig Fuglemakeren kan justere den dersom det er behov. Satser på å bestille etikettene i morgen.

Kan man si "klemtes" på "godt norsk"? For meg høres det litt "svorsk" ut :) Hvis jeg skulle redigert teksten og beholt de originale ordene til Fuglemakeren tror jeg at jeg ville byttet plass på Eggmatmor og dette med at de "klemtes varsomt..." Dermed ville "Eggmatmor" fungere som en underskrift :)

Kanskje det bare er jeg som er litt "sær" når det gjelder teksten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til... Hva tenker dere menn som selger egg og har lyst på en slik etikett om ordet eggmatmor? :D

Eg er enig med deg camy. Det var teksten som var utslagsgivande i mitt spørsmål om eg kunne få forandre etiketten.

Kva med fakta opplysningar som:

"Naturen sin eigen vitaminpille"!

Men NB: Må ikkje svelges heile!

Veit du at egg frå frittgåande høns inneheld:

1/3 mindre kolestrol.

1/4 mindre sulfat.

2/3 meir vitamin A.

2 gongar meir omega 3 feittsyrer.

3 gongar meir vitamin E.

7 gongar meir betakaroten.

Dei inneheld også 6-7 gongar meir vitamin D.

Kanskje litt masse tekst men absolutt eit salgfremjande argument.

Berre ein tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig bra at vi har oppegående medlemmer her på Fuglepraten.huh.gif Hadde vært fint om Fuglamakeren hadde deltatt i diskusjonen også, men vi bør nok ha en kjønnsnøytral tekst. Skal jeg selge egg til naboen tror jeg de hadde fått seg en latter dersom navnet mitt hadde stått bak Eggmatmor. grin.gif

Prisilla: Jo, teksten kan du være med å endre, men du kan ikke få egen tekst som sagt. Da må de trykke egne etiketter til deg. Det er mulig, men denne prisen er som sagt basert på mange tusen etiketter.

Viktig å få en tekst som "alle kjøper". Verpe er jo et ord som vanligvis brukes når høns legger egg, kanskje "klemtes fram" kan erstattes.

Tror det begrenser seg hvor mye tekst som kan være med, men ikke umulig at et slags slagord kan gjøre etiketten enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har laga eigne etikettar, kjøpt A4-ark med lim på, og printa ut sjølv.

Har med bilete av hønene, og ein liten tabell med 20 små ruter der eg skriv datoen første egga er plukka. Neste gong eg brukar kartongen kryssar eg over forrige dato, og skriv ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig bra at vi har oppegående medlemmer her på Fuglepraten.huh.gif Hadde vært fint om Fuglamakeren hadde deltatt i diskusjonen også, men vi bør nok ha en kjønnsnøytral tekst. Skal jeg selge egg til naboen tror jeg de hadde fått seg en latter dersom navnet mitt hadde stått bak Eggmatmor. grin.gif

Prisilla: Jo, teksten kan du være med å endre, men du kan ikke få egen tekst som sagt. Da må de trykke egne etiketter til deg. Det er mulig, men denne prisen er som sagt basert på mange tusen etiketter.

Viktig å få en tekst som "alle kjøper". Verpe er jo et ord som vanligvis brukes når høns legger egg, kanskje "klemtes fram" kan erstattes.

Tror det begrenser seg hvor mye tekst som kan være med, men ikke umulig at et slags slagord kan gjøre etiketten enda bedre.

Eg kjøper pakken eg berre teksten er annaleis :) det er ein glimrande ide. Eg utrykkte meg litt klumsete;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøper pakken eg berre teksten er annaleis :) det er ein glimrande ide. Eg utrykkte meg litt klumsete;)

Fint. :wub: Men du må være mere konkret på hvilken tekst du mener bør stå. Vi kan ikke ha med all teksten du foreslo over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tek utfordringa di eg Tormod :) Fuglemakeren har fått fram mykje fint i teksten som eg synest er gull vert å få med. :wub: Litt nyskjerrig på kva kunstnaren sjølv meinar :)

Fyrer laus, kva med:

Naturens egen vitaminpille, samlet:_______ (dato) fra et innbydende og lunt halmrede.

Egg fra frie, glade og eggstremt bortsjemte høner.

NB! Må ikke svelges hele.

Kanskje ein burde ha med holbarhets dato også?

og evnt: Egga er vaska og oppbevart etter alle kunsten reglar av:_______ (navn) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturens egen vitaminpille, samlet:_______ (dato) fra et innbydende og lunt halmrede.

Egg fra frie, glade og eggstremt bortsjemte høner.

NB! Må ikke svelges hele.

Egga er vaska og oppbevart etter alle kunsten reglar av:_______ (navn) ?

Flott forslag Prisilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen med kjøpeesker sjekke om 26 x 7 cm er riktig størrelse?

Kjempe flott! :)

Sjekka Prior sine rosa kartongar den måler 23,6 x 8. Trur det varierer litt, så kanskje etiketten bør vere luftig rundt slik det går an å klippe den til uten at bilde og skrift forsvinn (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...