Gå til innhold

hvor lenge ???


sommerglede

Anbefalte innlegg

avem

Blodlus ( vanlig lus )lever ikke lenge uten sitt vertsdyr men eggene kan overleve ganske lenge . Viktig å sprøyte/ behandle både husdyrrommet og fuglene . Gjenta behandling etter 1-2 uker..dette for å drepe eventuellt egg som er klekket i mellomtia .

Det er flere preparater som dreper lus og annet utøy effektivt . Chock spray , Permetrinspray , andre typer fås også kjøpt via dyrlege . Røyktabeletter ( pro-Smoke )er effektiv hvis alle fuglene dine er samlet i hønsehuset , jeg har nettopp prøvd Pro-smoke og det kan anbefales .Enkel og grei måte å rense både rom og fugler på en gang :undecided:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus og midd er to forskjellige sugende insekt og midd er betraktelig verre å bli kvitt enn lus... Midd er dyktige til å gjemme seg så det er nok lus du har vært borti vil jeg tro.. Chockspray eller annen Permetrinholdig spray fungere fint mot lus men må gjentas etter 1-2 uker ..Egg kan ikke brukes før etter en god stund etter siste sprøyting. Pro smoke virket flott hos meg etter en gangs bruk :) og egg kan brukes som menneskeføde rett etter behandling .Pro -smoke er et urtebasert preparat og derfor ikke skadelig for mennesker eller dyr . Permetrin holdige midler er syntetisk fremstilt ..kjemikalier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lus lever på hønsa og legg egga sine ved rota av fjæra, midden kjem fram frå små sprekker ol når hønsa har gått til ro for natta ( ta med lommelykt og stryk handa under vagla, får du blodspor på handa då er det blodmidd). Er det midd i hønsehuset krevst det grundig vask av alt innventar. Om ikkje spray virkar kan du skafe eit spott on preparat frå veterinær td Frontline vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...