Gå til innhold

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

hønepia

grågåsa mi:)

Recommended Posts

eller alle mine grågås, he 5 små søte pipara, den eine e 1 uke eldre og større :D he sett at der er en som e mørkare i fargen en dei hine og to he mindre nebb. e dette kjønnsforskjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller alle mine grågås, he 5 små søte pipara, den eine e 1 uke eldre og større :D he sett at der er en som e mørkare i fargen en dei hine og to he mindre nebb. e dette kjønnsforskjell?

Litt tidlig enda å se det tror jeg .

men du skal se det på størrelsen når de blir gamlere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff da, pipshow :D ja da får ej vente til dei blir store, og me dinna vekstraten der så blir nok det ikkje så lenge til ;D ka ti bli dei kjønnsmodne? kan dei legge egg før den ti? blankskudd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff da, pipshow :D ja da får ej vente til dei blir store, og me dinna vekstraten der så blir nok det ikkje så lenge til ;D ka ti bli dei kjønnsmodne? kan dei legge egg før den ti? blankskudd ;)

Grågåsa er 2år før den er kjønnsmodne.

Så de legger egg det andre året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dei e seinare en høns når det gjelder å få på fjørdrakta da altså, oki da e det berre å vente å sjå til første fjæra kjeme :) takk for svar ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trenger ikke varmelampe lengre da. Du kan godt venne de av litt gradvis. la de være uten varmelampe en times tid først, går det fint er det bare å kutte den ut. Grågåsa er hardfør og vant til vårt klima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjess er ikke lagt for å ete høy, det tviler jeg sterkt på vil bli noen suksess. De får problemer med å få det i seg. En mulig løsning kan være å hakke det i små biter.

Oppdrett2 blir nok løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh.. va det moskus som skulle ha høy da? kansje den ej tenkte på :-[ :) ja dei liker veldi godt oppdrett 2 så da får det heller bli det ;D takkar for go hjelp Tormod, veit ikkje helt ka ej skolla ha gjort uten dinna flotte sida di :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må ta et forbehold, jeg husker ville hadde en diskusjon gående rundt emnet høy/grasballer til gjess på vinteren. Jeg bare undrer på hvordan de skal få i seg høy!  :)

Det samme gjelder forøvrig moskusender, begge artene spiser grønt gress på sommeren, grågåsa lever hovedsakelig av det, men svømmefugle har ikke et fordøyelsessystem som kan bearbeide høy så vidt jeg vet. Taggene de har i nebbet fungerer bare som et verktøy for å få maten inn i munnen. De er ikke i stand til å tygge særlig med de.....  :-X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det va det ej tenkte på ::)  det e vel ikkje naturleg for gås eller and å ete høy, lurere å gi oppdrett 2 da trur ej. Såg foresten ei grågåsefamilie i dag, 7!! onga :o dei va på str med min på 4 veke ;D he komt kvite fjør i stjerten på den no :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no e den eldre karen/dama på bildet over nesten flygeferdi ;D ska få tatt eit bilde snart av dei :)

men finn ikkje rompa på dei :-[ leita og leita..men neiida ::) noen gode tips for å sjekka kjønn på dei uten å få ein fot i øyet og en vingeknoke i nakken ;D hehehe ...kremt :D

og vil grågås kunne gå på netting?? tenkte på te vinteren...dei skite so jæ...

kor monge dame kan en grågåsgasse ha?? e det en eller tre'????? :D`uff spør fælt no ;) ;D

ps kan moskuand gå ilag med gåsa?? he so lyst på moskus ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider