Gå til innhold

rype


affe11

Anbefalte innlegg

avem

Jeg er interessert i alle fuglene i Skogshøns familien. Jeg er interessert i både rype av slekten Lagopus mutus og Lagopus lagopus. Alpine underarter Lagopus mutus jeg kan få i Østerrike, Tyskland og Sveits. Ser så rype av slekten lagopus lagopus.

I am interested in all the birds of the Grouse family. I am interested in both the rype of the genus Lagopus mutus and Lagopus lagopus. Alpine subspecies Lagopus mutus I can get in Austria, Germany and Switzerland. Looking so rype of the genus lagopus lagopus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Det er relativt få i Norge som driver med rype, men noen er det. 


Jeg har vurdert det i flere år, noe fordi jeg er jeger og vil støtte det lokale rypemiljøet.. 


Ellers så ønsker jeg å starte med orrfugl eller storfugl for å få opp bestanden! 


 


Noen som vet hvor stor plass en trenger i voliere til noen av disse? 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Vanskelig å produsere mye av disse artene. De legger jo bare et begrenset antall egg en gang i året. Ikke er det en selvfølge å lykkes med å få fram kyllinger heller. Jeg vet det er etterspørsel etter fugler for oppdrett, ikke så mange driver med dette.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...