Kurr

Hvor ofte forer dere?

9 innlegg i emnet

Lurer på hvor ofte dere som kan dette gir fôr. To ganger om dagen? En gang om dagen? Mulig å hoppe over en dag? Har forstått det slik at de skal ha 30g pr døgn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ganske fersk selv, men svarer likevel. ;)

Mine har fri tilgang på kraftfor (og det tror jeg er mest vanlig). Tror de spiser mer enn 30g?! Men nå har jeg aldri forsøkt å veie og holde øye med forbruket.. Nå som de finner mye selv går det ikke så mye da. Jeg fyller på når jeg ser det begynner å bli litt lite, men jeg lar det ikke gå tomt. Ellers får de matrester når vi har spist middag. De regulerer fint hvor mye de trenger selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store forautomatar og vannautomatar er ein fordel, mine automatar er så store at eg fint kan reise vekk eit par dagar. Eg let mine ha fri tilgang i tilegg til foring med mat restar, frukt, grønt og brød som eg hentar på butikken (OBS Det er ein del ting høns ikkje skal ha avokado og mango er svært giftig for høns). Eg fyller opp automatane kvar dag, sjølv om dei berre har spist halve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er unge brevduer jeg har. Forautomat hørtes lurt ut, men jeg vil bruke foret til å temme de også, så når vi er hjemme forer vi selv. hva slags mat kan duene få da, i tillegg til frøblandingen? Er det vanlig at brevduer har mat stående fremme hele tiden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte skal duer ha mat??? En eller to ganger om dagen? Finnes det foringsautomat til duer? Bør de ha spist opp alt når de er mette? bør det stå mat fremme hele dagen? Kan de få annet enn frø?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er om dei har fri tilgang på frø, melorm er supermat Legg ved nokre linkar :evil:

Fuglepraten: http://www.fuglepraten.no/index.php?/topic/5356-mat-til-duer/

Avle melorm: http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1096887-Hvordan-avle-melorm

Dagfinn Johansen: http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/utstyr-til-duer

Ser det er dårlig med bilder, i den siste linken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg ser jeg må kjøpe Grit. Skjellsand er bestilt. Synd djohansen ikke har mer bilder på utstyret, for oss nybegynnere.

Jeg vil gjerne bruke foret til å kalle de inn når de er ute ,derfor vil jeg helst ikke la for stå fremme hele dagen. Prøver å temme de litt... Ikke så vellykket enda men... Jeg får kontakte akvariebutiken for melorm og så har jeg hørt de liker hirse veldig godt .

De er nå slippet ut, en mangler, har vært borte i to døgn. De ni som er igjen tok en lang tur idag, første gang på langtur, spennende å vente, men de kom tilbake etter en halv time .hurra .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den Sunday, May 20, 2012 at 23.26, Kurr skrev:

Lurer på hvor ofte dere som kan dette gir fôr. To ganger om dagen? En gang om dagen? Mulig å hoppe over en dag? Har forstått det slik at de skal ha 30g pr døgn.

Gi de mat en gang for dagen så lenge det er korn frø blanding. Det er lang fordøylige. Har det tilgjengelig plukke de ut hva de liker best. Også når de er ute og flygg så det er å rope på de og kommer de rask i dueslaget fordi de veit de får mat. Du vil ha kontroll på de. Mvh Richard Lunde

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå