Gå til innhold

Kjønnsbestemme grå silkehøner


Kaklehøna

Anbefalte innlegg

avem

Det beste er om du samanliknar denne som galer med dei andre, på denne måten vil du sjå tydelig forskjell. Hanane har ein ommvendt V (kammen) som går frå nebbet og eit stykke opp på panna, fjæra på toppen er også samla i ein spiss, hanar har også fjør i stjerten. Hønene har ei jamn rund topp.

Her er ei fin side: http://www.fokusfoto.dk/Silkies/Silkies13.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-) Problemet har vært at den ikke galer når jeg er i nærheten:-) Tror at jeg har funnet ut av det i dag, takket være god hjelp:-) Den ene skiler seg fra de andre, ved at den liksom er litt rund i toppen, mens de andre har mer fjær som går bakover på hodet og har tydelig kan. Det har ikke den med rund topp:-) Noen som har lyst til å kjøpe de 3 hanene jeg har? Sier man grå, når det kommer til farge, eller er det sølv de heter på fagspråket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har drevet med silker ei stund. men nå har eg solgt alle mine. fordi alle eg hadde var for små-. har dyr fra samtlige norske linjer av sølv viltfarget. allt er fro lite.

så når dine blir voksne, forguds skyld husk og veie dei og skjekke at dei holder størrelsen. høner skal vere 1,4 kg og haner skal vere 1,7 kg.

for stor rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...