Gå til innhold

Hvordan finne godkjente eksportører av rugeegg?


Spurven

Anbefalte innlegg

avem

Hei Sofa Hanen,


 


ved siden av dine 18 egg er det knappt 300 andre egg på bestillingslisten.


Eg venter på de neste 60 egg som blir bestillt, da har eg ein transportkontainer på 360 egg full, og da for vere nok for prosjektet.


 


Mvh kvakk


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sofa Hanen,

 

ved siden av dine 18 egg er det knappt 300 andre egg på bestillingslisten.

Eg venter på de neste 60 egg som blir bestillt, da har eg ein transportkontainer på 360 egg full, og da for vere nok for prosjektet.

 

Mvh kvakk

Hei ! Eg lurer veldig på om vi kan få vite hvor mange egg av hver rase det er bestilt , sånn at vi veit hva nye raser som kommer inn i landet . Du kan sende svaret på mail eller på pm vist du ikkje vil skrive det her .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristes til å bestille Cream Legbar og Appenzeller :) Litt vanskelig å finne nytt blod til førstnevnte da, men sannsynligvis er vel ikke alle som evt klekker søsken. Skal du bestille noe da? Føler meg egentlig ikke flink nok til å ruge så kostbare egg - kommer til å være ganske så nervøs hvis dette blir noe av og de skal ligge tre uker i maskina med rett fuktighet og uten strømbrudd!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Eg lurer veldig på om vi kan få vite hvor mange egg av hver rase det er bestilt , sånn at vi veit hva nye raser som kommer inn i landet . Du kan sende svaret på mail eller på pm vist du ikkje vil skrive det her .

Hei Sofa Hanen, desse er reservert hittil:

 

Welsummer

English Marans

Blue-Laced Barnvelder

Blue- Jersey Giant

Silver Campine

Black/Blue Cochin

Double-Laced Barnvelder

Appenzeller Spitzhauben

Cream Legbar

Lakenvelder

Silver Campine

Double-Laced Barnvelder

Chamois Poland

Vorwerk

French Marans

Red Saddled Yokohama

English Marans

Black/Blue Sumatra Game

 

Det er åpent for flere reservasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sofa Hanen, desse er reservert hittil:

 

Welsummer

English Marans

Blue-Laced Barnvelder

Blue- Jersey Giant

Silver Campine

Black/Blue Cochin

Double-Laced Barnvelder

Appenzeller Spitzhauben

Cream Legbar

Lakenvelder

Silver Campine

Double-Laced Barnvelder

Chamois Poland

Vorwerk

French Marans

Red Saddled Yokohama

English Marans

Black/Blue Sumatra Game

 

Det er åpent for flere reservasjoner.

Okei , da har vi fott med mange flotte raser . Nå er eg bare veldig spent på hva det koster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det vert så at det mangler 60 egg. og ingen andre vil vere med kan eg vere med på eindel svart / Blå Kochin egg. men vil da hvite litt mere om hva eg kan forvente av total kostnad før eg seie heilt ja igjen...

Hei Andvor,

 

Eg setter ein fast pris, mesteparten av transporten blir sponset. (Hvorfor? Ein del av bestillerne vil ha egga UANSETT).

Sender deg ein infomail.

 

Andre som er interessert kan sende pm for liste og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge dei rasene er jo veldig fin , eg satser på fransk maran og Yokohama , eg bare håper at maran eggene er veldig mørke :)

 

 

Sender bilder via email. Bilder og farger på dataskjermer er jo ein ting. Men, oppdretteren har hatt mørke egg som mål i over 20 år.  Og har vunnet priser spesielt for eggfargen.

Det var også det som ledet meg dit. De har eg bestilt sjølv også. Så, eg håper jo veldigt å få sånne egg etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender bilder via email. Bilder og farger på dataskjermer er jo ein ting. Men, oppdretteren har hatt mørke egg som mål i over 20 år.  Og har vunnet priser spesielt for eggfargen.

Det var også det som ledet meg dit. De har eg bestilt sjølv også. Så, eg håper jo veldigt å få sånne egg etter hvert...

Veldig bra , venter spent på bilde :);)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andvor,

 

Eg setter ein fast pris, mesteparten av transporten blir sponset. (Hvorfor? Ein del av bestillerne vil ha egga UANSETT).

Sender deg ein infomail.

 

Andre som er interessert kan sende pm for liste og pris.

eg har ikkje fått noke meir info mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har rett til å vera skeptiskt, har nettopp lært at Tollen har andre meninger enn meg.


 


Kort sagt, så kan eg nok få mine egg, men eg kan ikkje selga dei videre direkte og ikkje heller som fugler, da flår tollen oss.


Slaget pågår enda. Hvor det er vilje, burde det vera vei...


 


Listen har du fått, men prisen må eg arbeide videre med.


Stay tuned.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har rett til å vera skeptiskt, har nettopp lært at Tollen har andre meninger enn meg.

Kort sagt, så kan eg nok få mine egg, men eg kan ikkje selga dei videre direkte og ikkje heller som fugler, da flår tollen oss.

Slaget pågår enda. Hvor det er vilje, burde det vera vei...

Listen har du fått, men prisen må eg arbeide videre med.

Stay tuned.

Hm, liten idé; hva om man arrangerer dette med interne kontrakter for såkalte fóravtaler/kyllingavtaler? Hvordan stiller det seg da?

I så fall vil alle eggene være registrert på deg, men at de forskjellige oppdrettere ruger ut og har de klekkede livdyr i sin varetekt. F.eks kan det da være lagt inn i kontrakt at du, innen en to års periode, har rett til et kull fra hver flokk (noe vi bare må stole på at du ikke avkrever. ;)). Når toårsperioden er overstått overdras livdyrene automatisk til kontraktholder av fóravtalen. Dette er veldig vanlig når det gjelder oppdrett av hund/hest. Sum som overføres din konto vil da anses for å være et depositum.

Mulig jeg er supersleip nå, men hadde vært supert om dette går igjennom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, liten idé; hva om man arrangerer dette med interne kontrakter for såkalte fóravtaler/kyllingavtaler? Hvordan stiller det seg da?

I så fall vil alle eggene være registrert på deg, men at de forskjellige oppdrettere ruger ut og har de klekkede livdyr i sin varetekt. F.eks kan det da være lagt inn i kontrakt at du, innen en to års periode, har rett til et kull fra hver flokk (noe vi bare må stole på at du ikke avkrever. :wink:). Når toårsperioden er overstått overdras livdyrene automatisk til kontraktholder av fóravtalen. Dette er veldig vanlig når det gjelder oppdrett av hund/hest. Sum som overføres din konto vil da anses for å være et depositum.

Mulig jeg er supersleip nå, men hadde vært supert om dette går igjennom.. :wink:

Hei,

 

ja, det er ein av mulighetene. Eller en slags "klubb", "Norwegian Rare Poultry Importation Organisation"....

Syns ikkje det er sleipt. Me lever ikkje av dei som berre nikkar og godtar alle hinder.

 

Problemet er berre at alt må gå så fort og "first time right".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...