Jump to content

Kari Kanari

Medlemmer
  • Posts

    1
  • Joined

  • Last visited

Kari Kanari's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Heisann Jeg har 3 kanarifugler, der den første kjøpte jeg i en dyrebutikk. Det viste seg etterhvert at han var infisert av halsmidd. Siden midd (parasitter) er smittsomt, ble samtlige behandlet. Totalt har det kostet meg rundt 18.000kr. Nå har jeg kjøpt 3 nye kanarifugler til fra en oppdretter, og fikk vite at samtlige er friske. Men, jeg har ikke tatt noen sjanser, så første kullet holdes separert fra det siste kullet. Jeg bryr meg genuint om alle fuglene, og vil bare at de skal være sunne og friske og ha det bra. Kjenner at dette kan bli dyrt for meg, så trenger tips og råd fra dere. Lurer derfor på følgende: 1. Har dyrebutikker forsikringsordning? De har ikke fått vite at kanarifuglen de fikk inn egentlig var syk, og da jeg kjøpte ham endte jeg opp med alle kostnadene. Har dyreforsikring, men pga karenstid har de dekket minimalt, samt at det falt innunder allerede påbegynt sykdom. Men, kan jeg gå tilbake til dyrebutikken og de kan få dekket noe av kostnadene mine gjennom sin forsikring? 2. Disse tre nye: de er forsikret av meg, og det er karenstid nå. Oppdretter hadde ikke forsikret dem, og han hadde kjøpt de av en annen oppdretter. Dersom disse kanarifuglene ikke er friske likevel, hvordan vil dette påvirke forsikringen? Hva om forsikringen sier at de må ha hatt det fra før de kom til meg, da vil ikke utgiftene dekkes grunnet allerede påbegynt sykdom. Jeg har ikke råd til å punge ut nye 18.000kr, og jeg har verken hjerte eller råd til at de friske fuglene mine blir smittet og syke på nytt. Hva bør jeg gjøre? 3. Hva gjør dere når dere skaffer inn nye fugler i forhold til sykdom? For, det kan jo fort bli veldig dyrt når oppdrettere sier at dyret er friskt, men så er det kanskje ikke det likevel.
×
×
  • Create New...