Gå til innhold

Tips til rovdyrsikring


ah09

Anbefalte innlegg

Vi må muligens flytte nå, å der vi skal er det mange trær over et par hundre kvm, å jeg lurer på hvilket overdekke bruker dere da, blir ikke netting veldig tungt over så lange strekk? Å fiskegarn går vel heller ikke da. Ender nok med at jeg må ha en liten del overdekket, og en større uten nett.

Problemet er bare at jeg vet at de som eier det huset nå, har matet fuglene, å hauken er der jevnlig senest for noen dager siden, ekorn er det også. Så jeg må nok overdekke, om jeg får det til, eller så forsyner hauken seg bare.

Jeg tenkte å ha mye trær, busker osv, men var noen som sa at det ikke var lurt pga skadedyrene kunne gjemme seg der da?

Men hva med ekorn, det er det mange av, gjør de noen skade på høns, kyllinger eller egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Har hønsene et så stort område som det du sier, blir det jo nesten som om de er frittgående. Det er vel ikke så mange som overhode ikke har trær og busker på tomten sin, så da er det jo mange høns som er utsatt:-)) Det samme gjelder vel villhøns, der de bor er det vel busker og trær? For min del så tenker jeg det er mye hysteri rundt en del forhold som jeg anser for å være naturlig, men det er jo bare min mening:-))

Det samme gjelder vel for ekorn, vil jeg tro. De er jo heller ikke kjøttetere så vidt jeg vet???

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, var det jeg leste også at de bodde i tett vegetasjon :) Får se hvordan vi gjør det da, mulig de får 100 kvm til også skal se hvordan vi får det til. Mente ikke at ekorn var kjøttetere :D Men lurte på om de tok fugleunger og egg, har hørt det fra jeg var liten at det er et lite rovdyr, men da er det sikkert ikke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...