Gå til innhold

Wise forautomat, har noen testet den enda?


rosette

Anbefalte innlegg

Noen som har testet ut den nye forautomaten enda og kan gi noen tilbakemeldinger?

Vurderer bytte ut noen av mine runde store, som tar litt plass i de to minste husene.

Har du pr;vet den Tormod, eller vet om noen som har?


/>http://gamebird.no/produkt/vannforautomater/forautomater/wise-mater-10-kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

fungerer knall bra, beste automaten eg har prøvd.

er stor fornøyd med min, samler ikkje støvet oppi der foret skal komme ut, for støvet faller gjennom bunnen.

foret varer lengre enn med andre automater eg har prøvd (har vert lettere for fuglene og få det ut på gulvet.)

eneste som gjør at eg ikkje har ein slik i alle bur er prisen, litt voldsomt om eg må kjøpe 10 stk på ein gang..

dei bruker også minimalt med plass i hønsehuset fremfor slike runde som enten må stå eller henge midt i rommet omtrendt.

denne kan enkelt moteres på veggen, og om du senere får dei delene du kan bygge på med tar det heller ingen plass og ha en 10 L i steden for en 5 L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var genial!

Spørs om jeg må investere i en slik en. Men til 7-10 høns er den med 10 kg grei?

Også blir det mye støv i de forsekkene, vil ikke det støvet tiltrekke skadedyr hvis det bare skal slippes ut på gulvet?

Min takhengte automat fungerer helt fint - null søl, men samtidig pakker støvet seg slik at jeg må riste ut mer for manuelt en gang i døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også bestille noen av disse, men den til 10 kg, hvor mange høns er den til ca? Tenkte å evt bestille for silo til de også, så vi kan sette på om sommeren når vi evt skal bort, og andre skal passe, viss de ikke er like punktlige på tidene som oss..

Regner med at det er etetr hvor store hønsene er osv, men sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet ut den nye forautomaten enda og kan gi noen tilbakemeldinger?

Vurderer bytte ut noen av mine runde store, som tar litt plass i de to minste husene.

Har du pr;vet den Tormod, eller vet om noen som har?

http://gamebird.no/p...ise-mater-10-kg

Jo, jeg har fått tilbakemeldinger Anniken O, det ser jeg du har fått i denne tråden også. Prisen virker litt drøy ja, men tror det spares inn på mindre forbruk relativt raskt. Den på 5 kg kommer ikek emd veggfeste, kun feste til netting, men man kan jo feste en nettingbit til veggen som forautomaten igjen festes på. Ellers er det nå ekstra veggfeste og ekstra 5 kg forsilo i nettbutikken.

Andvor: Vet ikke om jeg skjønte det du skrev om ender som har bredt nebb kan få problemer med forautomaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tormod, mente bare at dei kansje ikkje ville klare og få ut foret. men ser ingen problem med at dei kan få det til, men mine ender får gjærne foret oppbløtt. så da er det ikkje egnet til den type bruk.

ellers er det veldig greit.

var ikkje vegg feste til den eg kjøpte på 5 kg. nei. men det ordnet eg like vell.. hehe går fint og skru den fast på veggen like vell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jo til oppbløtt for egner den seg ikke så godt. Men mange bruker pellets til ender og gjess, en besøksgård i nærheten av meg her har kjøpt flere av 10 kg Wise. De har satt opp en i en stor voliere de har med uilke ville arter av gjess og ender, rustender, rødhodeand, keisergjess, stripegjess, hvitkinngås med flere. De er kjempefornøyd med den, tidligere var de plaget av at mye for ble sølt ut av den gamle forautomaten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne automaten er berre heilt fantastisk! Eg har no hatt den ei veke, og null problem. Den er absolutt verdt kvar ei krone. Det er berre å tømme foret oppi toppen, og hønene et ut av botnen og det ligg null støv igjen i botnen. Anbefaler denne sterkt! Enkelt for kyllingar å ete av også, om en monterer den litt nede mot golvet :)


  • Upvote 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...