Jump to content

Hvor mange ganger på 1 år?

Recommended Posts

Hvor mange ganger på 1 år, kan man importere 19 rugeegg?

Jeg registrerte meg som importør hos mattilsynet idag, å skal importere 2 raser som rugeegg. hun jeg snakket om på mattilsynet mente det var kun 19 egg i året :o

For når det gjaldt hund osv var det pr år de snakket om, derfor var det pr år på rugeeggene også, så da må jeg i tilfelle ta 19 av ene rasen nå, å 19 av den andre rasen etter jul da evt, håper virkelig kyllingene klekker da :P

skjønner ikke det der jeg, hvorfor 19 egg gangen? og ikke 20, om en handler egg fra samme person og det er sykdom i egga, så hjelper det lite om det er 19 eller 1000 egg. det skulle ikke vært noe begrensning på anntall egg så lenge en har alle papirer i orden

det står liksom under 20.. samme om det er egg eller fugler i grunn..

men tryggere og lettere for oss og ta inn egg.

men kunne like gjerne fått tatt inn fugler.. men må litt mere tester og papir arbeid til tror eg.. men ikkj emye hvertfall.

• 2 months later...

Hei,

be om skriftlig svar fra MT, med referanser til gyldig regler/forskrift osv.

På telefonen har alle sine dags meninger, er ikkje verdt tiden sløst.

Skal det ut skriftlig springer alle til sjefen, og dere har noe i handen etterpå.

Det gjelder forresten heile administrasjonen (Vegvesen, Toll, NAV, Skattetaten, osv)