Gå til innhold

Kyllingmor


Perlehøna

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere med kyllingmor? Jeg har kjøpt en liten og stor fra gamebird. Synes at de har fungert bra. Men den lille døde uten noen kjente ytre omstendigheter. Lyset og varmen ble borte. EN burde forvente lenger levetid, det er en ting. Er det flere som har erfaring med døde kyllingmødre og kort levetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg har nå hatt den minste kyllingmoren en god stund og har brukt den mye, og synes den fungerer bedre enn varmelampe. Ved små vaktler bygger jeg opp bunnen litt under kyllingmoren, slik at de kommer nærmere varmen. Jeg vet ikke hva makshøyden under kyllingmoren er, men jeg bruker den i hvert fall helt til kyllingene, også de fra store hønseraser, ikke trenger varme lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har min kyllingmor gjenoppstått fra de døde. Den lever og det er jeg glad for. Tror faktisk at den har lurt meg. Jeg prøvde den flere ganger etter at livet ebbet ut. Prøvde den også i en annen kontakt, uten liv. Men i dag fikk jeg liv i den igjen! Lykken er stor :dans: Jeg venter noen kyllinger til uken. :duck:

Jeg er jo ganske så nyklekket, men mine erfaringer med den minste kyllingmoren, var så gode at jeg bestilte en til, men da den største.

Siden den trekker lite strøm, har en grei størrelse og form, samt at den ikke skal være så brannfarlig, syntes jeg den overbeviste meg om at den var et godt produkt.

Jeg har kun tre erfaringer foreløpig. Først brukte jeg den lille til mine 14 kyllinger, så til mine 20 vaktler. Jeg satte den på nederste trinn til vaktlene og de hadde det mer enn varmt nok. Ingen døde.

Så mistet den livsgnisten, men stod opp igjen fra de døde i dag (det tok mer enn tre dager,,, )

Den største modellen står nå ute i drivhuset med de 20 vaktlene, de koser seg under og utenfor varmen som det passer dem. Jeg har ikke annen varme i hønseshuset. Men det er isolert, og så løper de 14 kyllingene fritt i lekestua, mens vaktlene har fått eget bur langs med kortveggen, der den store modellen står. :egg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har min kyllingmor gjenoppstått fra de døde. Den lever og det er jeg glad for. Tror faktisk at den har lurt meg. Jeg prøvde den flere ganger etter at livet ebbet ut. Prøvde den også i en annen kontakt, uten liv. Men i dag fikk jeg liv i den igjen! Lykken er stor :duck:

Jeg er jo ganske så nyklekket, men mine erfaringer med den minste kyllingmoren, var så gode at jeg bestilte en til, men da den største.

Siden den trekker lite strøm, har en grei størrelse og form, samt at den ikke skal være så brannfarlig, syntes jeg den overbeviste meg om at den var et godt produkt.

Jeg har kun tre erfaringer foreløpig. Først brukte jeg den lille til mine 14 kyllinger, så til mine 20 vaktler. Jeg satte den på nederste trinn til vaktlene og de hadde det mer enn varmt nok. Ingen døde.

Så mistet den livsgnisten, men stod opp igjen fra de døde i dag (det tok mer enn tre dager,,, )

Den største modellen står nå ute i drivhuset med de 20 vaktlene, de koser seg under og utenfor varmen som det passer dem. Jeg har ikke annen varme i hønseshuset. Men det er isolert, og så løper de 14 kyllingene fritt i lekestua, mens vaktlene har fått eget bur langs med kortveggen, der den store modellen står. :egg:

 

hei. jeg har også en stor og ein liten.

den store har vert veldig bra.

den lille hadde jeg problemer med da første ledning i pakken ikke virket. men etter jeg fikk ny lednign på den har den fungert utmerket..

 

men tenker da kansje at det kan vere litt problemer på den lille utgaven kansje ?

men uansett har det ikkej vert andre problemre. og eg liker best den store uansett siden den har større flate.. eg har ofte over 20 kyllinger i kullet..

 

MEN vil sterkt anbefale og heller bruke varmelampe dei første ukene om kylling buret er i et hus ute.. da forje januar bruke eg en kylling mor og da døde eine kyllingen og flere ble dålrige for dei dei ble for kalde. men dette skjeffe bare for di eg hadde 2 forskejllige størrelse på kyllingene..

stor og dverg silke..

 

så om du skal klekke både store og dverg sammen i kulden så enten ha 2 kyllingmorer eller ein varmelampe første 2 ukene. fordi hos meg ble taket for høyt for dvergene men kunne ikkje senkes mere p.g.a dei store kyllingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dere lest det i bruksanvisnigen jeg kjøpte min hos gamebird jeg har den størst utgaven er kjempe fin bruke men blir det under 15 grader i rommet så fungere den ikke. så hos meg tør jeg ikke bruke den vinterstid og kalde årstiden. jeg tenker skaffe meg av den små typen for bruke i huset for ei varmelape gir så mye vame av seg plus varmen i huset vårt at det blir bastu på rommet jeg har kyllingen da er kyllingmor tingen men den store jeg har får jeg ikke plass i di kassene jeg bruker inne:P


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...