Gå til innhold

4 dag-lysing


ah09

Anbefalte innlegg

Vet egentlig at det er altfor tidlig, men fikk enda en knust rugeegg postpakke, å da den første ikke ble til noe ting, er jeg igjen redd fro at disse også er ødelagt av den harde medfarten,..


 


Skal egentlig lyse til helgen, men klarte ikke la være idag, men kan ikke si at jeg ble noe klokere av den grunn, men kan det være mulig å se noe på den 4 dagen?


 


eller er minste dag man kan se noe 8 da?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Pleier å kunne være tålmodig, men har mistet den denne gangen, da jeg virkelig HÅPER det er noen inni der, men må bare vente om ikke, jeg har en kraftig egglyser, for mørke skall, så fikk sett godt, men vet ikke hva jeg så og ikke :P


 


Får bare vente videre, ikke så mange dagene til jeg får den sannsynligvis knusende dommen på de stakkerene, som fikk gjennomgå i posten :P Må nok bare vente til våren på rugeegg ser det ut som, det er nok det greieste, å hente de selv :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå da er de nok døde ja, mine er kvite egg, å jeg har egglyser som fint klare å lyse mørke egg, så den lyste opp eggene som bare det, å jeg så ingenting... Får vente til lørdag/søndag da, å se på de en siste gang, 


 


Da er det dag 8, å da skal jeg kunne se blodårer ikke sant? Så om jeg ikke ser det i helgen, så er det bare til å kaste de?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dag 8 skal du se et fint "spindelvev" av blodårer inni eggene . Blanke eller egg med en rød strek eller ring inni er døde eller ubefruktede .


Det som også truer rugeegg som sendes på denne tia av året er kulde...postpakker blir ofte liggende i uoppvarmede rom og eggene blir da lett frostskadet også slik at kimen dør..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

SiSt vi ruga hønseegg lyste jeg på dag 5, og kunne tydelig se en #rød edderkopp med veldig mange, røde bein" inni egget. Hvis de er helt blanke på dag4 er det nok desverre lite håp :( Du har hatt maks uflaks med postegga dine! Men får du noen til å sende skikkelig pakka egg, og de ikke blir utsatt for nærmest sabotasje eller frost underveis, så skal det bli bra resultat. Sist jeg fikk vaktelegg i posten var det utvikling i 28 av 35 egg, selv om pappesken i de lå i var temmelig ramponert. Men de var godt pakka, og kun et av 3 egg hadde en liten sprekk. Nei, prøv igjen til våren, du har oddsene på din side nå siden du har vært så uheldig de første gangene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dans: Det er LIIIIIIV  :dans:  :dans:  :dans:


 


Jeg har edderkoppnett i 3 stk av 7 :D :D :D JIPPI!!!!! Skal ikke lyse mer nå før det er gått 8 dager, men trodde egentlig de var død, så tenkte å skru av, å heller vente til våren, men nå får vi kanskje noen få mirakel kyllinger på julaften likevel  :wub:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :D


 


Nei de skal ligge til søndag, da er de 8 dager, men så at 2 av eggene hadde bevegelig plomme inni seg, så regner med at det ihvertfall ikke skjer noe med de eller? De skal ikke bevege seg som et kjøpeegg, viss man snur de litt?


De andre var mer faste, de var ikke bevegelig, så håper de kommer, det hadde vært stor stas :D håper bare vi får noen, så det ikke er fullstendig mislykket...igjen... :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå er det sånn det er når strengene har røket ja, ok, da er jeg ganske sikker på at 2 av de er uten liv ihvertfall, 3 av de hadde som blodårer, og de andre 2 er jeg usikker på, de var ikke bevegelig, det var noe der, men ikke blodårer. Har ikke rørt de etterpå, bare snudd de og passet på temp og fuktighet som vanlig, ser ikke mer på de før søndag, men guuuu`hvor lyst jeg har :P


 


Håper det kommer noen små nøster til oss til jul  :wub:


 


Nå ruger jeg en rase som ikke er standarisert, Hedemora. Det e fordi de er flinke rugere, og de skal få ruge eggene til de rasene jeg får til våren som ikke er det, så deres kyllinger også får vokse opp sammen med en mor, de rasene jeg ønsker å satse på :)


 


Å i tillegg idag, så er jeg blitt eier av en flott trio av store faverolles :D Men de kommer ikke hjem på en liten stund enda, skal hente de innen en mnd`s tid, senest til utstillingen, ÅÅÅ hvor jeg gleder meg  :dans: de skal få hele rommet for seg selv, frem til utpå våren, når kyllingene evt flytter inn :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Men ser ikke lovende ut, lyste de idag istedetfor imorgen, da jeg leste at det gikk ann å se blodårer etter 5 dag, å nå plukket jeg ut av 4 blanke egg, ha 3 igjen med blodårer, men 2 har fine blodårer, og en liten rød klump i midten, mens den ene har blodårer med en fin klump i midten, å så rød blodårer nesten i en sirkel rundt alle blodårene igjen, er den død da? Kan spør i en egen tråd foresten, skal vel det når jeg har nye spm?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja det er sant :D Jeg bare håper han kommer seg ut nå, han er sååå nær, men har jo hørt at flere har dødd under klekking, så det er vel det neste, med vår flaks :P


 


Vi fikk en DK igår, hadde tenkt at hun skulle ta seg av han, men tør ikke forsøke det, sånn helt på tampen, før klekking, så han får fint klare seg inne sammen med oss, til neste klekking en gang :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...