Perlehøna Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 Jeg har nettopp ruget frem fem kyllinger. Jeg er ikke så utålmodig at jeg må vite kjønn med en gang, men det er jo noe som er spennende og som en ofte tenker på, når en titter ned i kassen på de fem søte små. Det er jo ikke akkurat det samme om en får høne eller hane... Det er jo artig med begge kjønn, men for mange haner er det vel ikke så mange som drømmer om, hvis de ikke planlegger et godt måltid med coq au vin. Hvor tidelig kan en se dette på de forskjellige rasene? Quote
ah09 Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 Tror det kommer ann på hvilken rase det er snakk om, noen er jo kjønnsvisende allerede som nyklekt, mens andre må man bare vente i spenning å se, hvilken rase er det du har kyllinger av? Quote
Perlehøna Posted December 8, 2012 Author Report Posted December 8, 2012 Jeg aner ikke hvilken rase jeg har! Men jeg har fem kyllinger som kun er noen få dager gamle. Hvis du sjekker bloggen min her på forumet (perlehønas blogg) eller galleriet mitt, skjønner du hvorfor!Jeg har også tre ubestemte silkehøns og tre toppet hollender kyllinger som er født rundt 3 . oktober. Skal prøve å få tatt noen bilder av dem. Det er lettere å se kjønn på dvergcochin. De 8 kyllingene jeg har av dem, klarer ikke å legge skjul på hvilket kjønn de har. Men de seks andre har jeg ikke så mange sikre indikasjoner på. Quote
ah09 Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 Åå ok, skal inn å se nå. jeg er ny selv, så har ikke så god peiling jeg heller, men skal inn å lese Quote
andvor Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 legg inn bilder av silkene hvertfall. for der er vanskelig og se om du er nybegynner med silke..men raser med vanlig enkelt kam kan du nok skille ut dei fleste hanene allerede etter 4-5 uker selv for ganske uerfarne utklekkere Quote
ah09 Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 Oj er det vanskelig med silker, å de skal jenta mi begynne med, er det noen side som viser forskjellen på hane og høne der? Quote
andvor Posted December 8, 2012 Report Posted December 8, 2012 her er ein grei siden..http://www.silkehoens.dk/avlens-og Quote
ah09 Posted December 9, 2012 Report Posted December 9, 2012 Super link, har lagret den Tusen takk Quote
Recommended Posts