Jump to content

Ikke et eneste hull

tor1
 Share

Recommended Posts

Når økte du fuktigheten i maskina? Regner med at kyllingene dine klekker hvert øyeblikk nå, men jeg hadde litt problemer i sommer når jeg ruget ut noen dverg kochiner. Da var fuktigheten i rommet for høyt slik at kyllingene strevde med å bryte hinna inni egget, hadde ikke vann i maskina engang... Lyste eggene og så hvordan de strevde med den seige hinna. Fikk flytta maskina og da begynte det å skje saker, men måtte hjelpe endel ut av egget.

Men det vanligste er bare at man må ha is i magen enn hvor spennende det er, så kommer de når de er klare :) :) :) Lykke til !

Uten å vite noe som helst om rugemaskinen din eller hva som har skjedd under ruging, tipper jeg at det har vært for høy fuktighet under ruging. Det er som regel det som er galt, kan også være ruget med alt for lav temperatur

Fint om du nevner hvilken maskin du har og hvilke fuktighet som har vært brukt. Plasering av maskin. Hvordan så de døde kyllingene ut osv. Alle opplysninger kan være relevant.

Når ei ruging går galt er det som å få ett slag i fjeset, da gjelder det å analysere og forsøke å finne ut hva som har gått galt. Skrive det på kontoen for erfaringer og så forsøke igjen.

Mvh Bjørn Olav

• Upvote 1