Gå til innhold

Er det liv i egget?


ah09

Anbefalte innlegg

avem
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja det er helt riktig på dagene, å blodårene vises, samt en stor kylling, som ligger der, men selvsagt hadde ungene tatt vekk batteriene på speilrefleksene, så jeg må høre med mannen min om han har det andre kamera hans hjemme, eller om det ligger i båten vår. så kommer bildet snart.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fremdeles åpne å se på det, vi så antydning til bevegelse inni egget også idag, mannen min gjorde også det, uavhegig av det jeg så, men kanskje det beveger seg fordi vi holder det, kan kyllingen bevege seg inni da også, selv om den ikke lever?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ja jeg la den til klekking sent torsdags kveld, da var det dag 18, så er dag 22 idag, da åpner jeg bare, er fremdeles blodårer så da er den neppe i live, få råpne ås e hvordan den ser ut :(


 


Så får jeg lagt inn de andre eggene, før vi reiser i middagsselskapet snart.


 


Men hva skal jeg se etter, så jeg kan se hva jeg har gjort feil? På kyllingen? Så jeg ikke gjør det igjen neste gang?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops jeg skulle akuratt til å gjøre det.. Ok skal han sitte der ja, det gjør han ikke, det var en liten luftlomme der, får bare vente litt til med han da, men kan jeg da legge de andre eggene inn til han, de har ligget i ro siden de kom med bussen på lørdagskveld?


 


Eller må jeg vende de til imorgen, å så legge de inn når han er tatt ut? Kan de ligge 3 dager uten vending? tenker på om plommen stivner i veggen eller hvordan det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du han lever, helt sikker :o Jeg lyste han nå siden jeg likevel hadde tatt han ut for åpne han, å da lå til og med nebbet ned i den butte enden, og han pustet eller noe, du så at nebbet beveget seg hele tiden :o


 


å jeg som har hatt han ute :( Søren, hva skjer med han nå da...


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette var i den butte enden, det er fylt nesten helt opp, dette renner ikke ned når jeg holder den butte enden ned mot egglyseren, ser man nebbet i luftlommen som er der, ingenting renner ned mot egglyseren, alt er lenger oppe, å egget nebbet beveget seg, når egget stod stille på egglyseren i skapet,  men kanskje det er råttent lenger oppe da å det ikke renner ned til luftlommen?


 


Er ingenting som kommer ned, men skal jeg likevel åpne da mener du? har ikke peiling jeg, nå er det jo 22 dager, men tror jeg lar han få sjansen til imorgen jeg, er så usikker nå,s er ut som det er liv i den lille tassen, men tør ikke håpe nå.....


 


jeg vender heller de andre eggene å utsetter det til imorgen, vil ikke drepe han om han faktisk lever, nå skal han få fred, vi reiser nå, ser nå det om det er noen der nr jeg kommer hjem inatt, evt når vi våkner imorgen, viss ikke så åpner jeg han imorgen heller


 


men rart med den luftlommen i feil ende da....er nok død som dere sier :( jeg håper nok for mye, oppi alt her :(


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst fint nødt til det, å håpe klarer jeg ikke slutte med :) , vi hadde gledet oss sånn, selv om vi egentlig forsøkte å innstille oss på at han ikke levde, skal forsøke å få tatt bilde evt, om mannen min kommer i god tid før vi reiser, han er på pakkeutlevering i bygden, men har helst lyst å gi han fred nå, så jeg tror heller jeg tar bilde imorgen om, ståa er nok lik da......


 


Men gir han en sjanse til, å vender eggene nå heller, ha en god jul da alle sammen, å tusen takk for at dere deler av erfaring og tips, jeg har ikke peiling selv, så er kjempe takknemlig når jeg nå sitter her å lurer på det meste :)


 


men nå er det avgårde på julefeiring  :dans:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et skikkelig dårlig bilde av egget, eneste jeg fikk til siden ungene har stukket av med batteriene til speirefleks kamera`ene... men de kommer snart hjem nå så får ta et annet imorgen evt, nå er det julefeiring her, men om noen er innom å ser så kan dere se hva dere tror?


 


Den kan ikke være død enda ihvertfall for man kan se at blodet "pumper" i andre enden av egget, å nebbet som stikker ned i lommen beveger seg innimellom, men ingen piping eller noe.... får bare se...


 


men si gjerne hva dere som vet hvordan de skal se ut nå, tror.... Det viser blodårer i begge endene, å det er en liten luftlomme i andre enden....


post-1173-0-86725600-1356362967_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men velger å kommentere likevel! Synes vel mine klekkeklare egg har sett enda fullere ut, men;

Jeg ville bare sett det an. Jeg har hatt egg som har klekket på dag 23 når jeg har tenkt alt håp er ute. Om du ser kyllingen røre seg i egget er jo det livstegn så det holder!

Jeg tenker som så; er det ment å leve opp så går det! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg har brukt å gjere med sånne egg, er å holde den butte enden inntil øyret og kakke forsiktig med en negl på egget. Om fuglen kakker tilbake eller pip, ville eg latt det ligge litt til. Om det ikkje er livstegn no, ville eg ansett den som død eller at den ikkje kjem seg ut. Veldig ofte har desse kyllingane deformiteter (en av mine vaktler hadde nebb som sprikte i to retningar eller at plommesekken ikkje har dratt seg inn i buken). Desse hadde ikkje komt seg ut uansett og dør rett etter en evt. hjelper den ut av egget. 


Viss der ikkje er livstegn går det jo an å opne forsiktig og sjå...


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var død ved lysingen nå, før vi tok han ut... Han beveget seg helt sikkert igår, å han blodet pumpet igår, får litt dårlig samvittighet for jeg ikke hjalp han igår :/ Men det er nok noe med han siden han ikke kom ut, får forsøke å tenke på det, de 60 eggene er lagt i nå..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


avem


×
×
  • Opprett ny...