ah09 Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Hvilket for bruker dere til kyllinger? Jeg har disse til de voksne: fjørfe fra FK, og oppdrett 2 nå, men når de har spist opp sekken tenkte jeg de skulle få natura kanskje, men kan kyllingene ha natura hele tiden? kan jeg bruke oppdrett 2 til kyllinger? Eller må de ha oppdrett 1, forbereder oss å håper på kyllinger denne 3 gangen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Eg forar med kyllingfor til dei er ca 20 veker, då blandar eg inn verpefor til kyllingforet er oppbrukt. Kromat kylling og oppdrett 2 går fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 eg gir mine kyllinger oppdrett 2.ingen problemer med det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celene Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Hvordan gjør dere det når dere har kyllinger og verpehøner og hane i samme hus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Eg let mor å kyllingar få eit eige bur eller eit hjørne i hønsehuset, ved 10 vekers alder er kyllingane klare til å tåle brasene med dei andre hønsa. Erfaringsvis vil kyllingane nyte godt av besøk av hanefar, om dei får knyte band kan han vere beskyttande i forhold til dei andre hønsa dine, slik du muligens kan sette dei inn tidlegare (8-9 vekers alder), men det er viktig å observere, sette inn fleire for og vann automatar og gjerne skråstilte flak oppetter veggen slik dei små kan stikke seg vekk om det vert for tøft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celene Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Oki, mine kyllinger er kommet på naturligvis og vi har valgt å da la de bli i hønsehuset ,sammen med de andre, så enda får de undulatfor i skål, men når de blir høye nok for forautomaten, får vi se hva vi gjør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Undulatfrø er ikke kylling mat og burde brukes bare som stimulans til kyllinger som ikke spiser ordentlig ...Ville blandet inn vanlig hønsfor så får de små det de trenger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celene Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 oki, da skal jeg gjøre det, har lest et sted at undulatfrø var det kyllinger skulle ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 oki, da skal jeg gjøre det, har lest et sted at undulatfrø var det kyllinger skulle ha. Bare la de få vanlig hønsefor, men det må knuses. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Litt undulatrfrø skadar ikkje små frø stimulerer kyllingane, slik dei pikkar og leitar etter mat men er ikkje fullgod kost. Gir du dei frø eller anna mat må kyllingane ha tilgang på undulatsand slik du unngår at kroa vert tilstoppa. Med knust kraftfor får kyllingane den næringa dei treng for å vekse seg store og flotte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiftestads Posted December 29, 2012 Report Share Posted December 29, 2012 Eg har pleid å gje Kromat Kylling 3. Den har så små pellets at kyllingane kan ete dei frå starten av. Kjøpte eit anna kyllingfôr ein gong (hugsar ikkje kva type) som hadde så store og harde pellets at eg måtte hamre på dei før servering. Det kan hende det er forskjell på fôret fra FKRA og FK i resten av landet (eg kjøper frå FKRA), veit at det iallefall er tilfelle med kaninpelletsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ah09 Posted January 4, 2013 Author Report Share Posted January 4, 2013 Mange gode tips, tusen takk skal dere ha Håper det klekker kyllinger her 14/15 jan, å skal ha handlet alt som trengs inn til den tid, ser ut som jeg har det allerede faktisk, å det er bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Må ha det inn med te-skje jeg Altså, har Kromat Kylling 3 mindre biter enn Oppdrett 2? Jeg har brukt Oppdrett 2 til kyllingene, men sikter da ut de fineste bitene og støvet til dem i starten. Hvis vi skal ha ganske mange kyllinger etterhvert blir dette temmelig tidkrevende, så jeg er på leting etter et fôr som man kan gi som det er, selv til bittesmå vaktelkyllinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 kylling3 er berenga til slaktekyllinger og oppdrett2 er til oppforing verpehøns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Vil tro det går fint å fôre opp vaktler selv om fôret er utvikla for verpehønskyllinger og slaktekyllinger Men er det noen som vet hvordan partikkelstørrelsen er i Kylling 3 i forhold til Oppdrett 2 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wenchemor Posted April 7, 2013 Report Share Posted April 7, 2013 Jeg har kjørt foret til kyllingene noen runder i en stor gammal blender. Da blir det ikke helt mel, men mer håndterlige biter for de små. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annar Hansen Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 Hva er forskjell på sammensetningen av kyllingfor 2 og oppdretsfor...???Hvilken type mel .. og protinmengde..??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts