Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan nevne at IP kameraet er kommet i hus og er koblet opp i hønsehuset.
Kvaliteten på bilde i kameraet er helt grei, er vel derfor den var så billig som den var.
Men du ser godt hva som skjer, og at det er ganske enkelt å vri vinkelen på kameraet fra datamaskinen.
Anbefaler å montere kameraet en del lavere der lyset går, da linsen blir blendet av lyset.

Er veldig fornøyd med kjøpet :)

Posted
Dette ser veldig bra ut! Har et ip kamera selv, men kunne tenkt meg flere :cheesy:

Uansett hvor mye ligger frakten på ca?

Ja, er utrolig kjekt å ha ;)

Her kommer fakta på bordet

Sub-Total: NOK kr. 271   chinaups: NOK kr. 88   Satser for Frakt Forsikring: NOK kr. 17   Grand Total: NOK kr. 376
Posted

Ja, er utrolig kjekt å ha :wink:

Her kommer fakta på bordet

Sub-Total: NOK kr. 271   chinaups: NOK kr. 88   Satser for Frakt Forsikring: NOK kr. 17   Grand Total: NOK kr. 376

Takk for info, får se på detta ja :D

• 3 weeks later...
Posted

Endte med å kjøpe dette ip kameraet, har fått koplet det opp nå, så jeg kan se på det via pcen og mobiltelefonen. Må si meg fornøyd med det og bildekvalitet. Moro også at man kan rotere kameraet med pcen. 

Tenker at jeg kommer nok til og kjøpe et med bedre bildekvalitet etter vært, men man får det man betaler for.

post-2417-0-97181300-1360536776_thumb.jp

Posted

Er det sånn at man må ha nett-dekning i hønsehuset for å bruke det her?Eller sendes bildene via en kabel av noe slag? 

Hvis du har en kabel som går fra kameraet til enten router eller direkte i internett modemet så vil du jo kunne se live/direkte

Har du trådløs nettdekning så slipper du kabel

• 1 month later...
Posted

funker bra på pc hjemme gjennom det trådløse modemet,,men jeg fikk det ikke til ifra jobben og hos en venn,bruker du ip adressa og søker kamera opp med eller har du eit anna domene

Posted

funker bra på pc hjemme gjennom det trådløse modemet,,men jeg fikk det ikke til ifra jobben og hos en venn,bruker du ip adressa og søker kamera opp med eller har du eit anna domene

Hei. Har du lagt Ip adressen til kameraet inn på routern (Port forward)?

Deretter har du en nettside på baksiden av ip kameraet med brukernavn og passord.

Dette må du legge inn i kameraet sitt innstillinger på dataen.

Her kan du se om du har åpnet porten riktig http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Jeg kan legge ut bilder fra alle parter om du vil det?

Posted

hei takker for svar,når jeg skal legge inn ip adressa på routeren sier den at upnp bruker port 80,men upnp må jeg jo ha for å kommuniser med alt trådløst utstyr

Posted

hei takker for svar,når jeg skal legge inn ip adressa på routeren sier den at upnp bruker port 80,men upnp må jeg jo ha for å kommuniser med alt trådløst utstyr

Ok, jeg skal legge opp bilde av slik jeg har satt opp med meg.

Her

Her

Etter at dette er gjort, så må du innpå Ip kameraet sine innstillinger igjen og fylle inn DDNS Service Settings, (hos meg står det vipcam.org), user og password. Denne informasjonen står under Ip kameraet.