kikki Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Hei! Er det noen her som har erfaring med at jærhøns klukker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Hohoi så flott, er den reinrasa er dette ei god nyheit. Ta godt vare på denne frøkna kanskje du kan få denne rasa til å ruge att Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 Ja den er helt ren. Kom til meg som kylling fra genbanken på Hvam. Hu har vel liggi i to dager nå, og har allerede begynt å lage mammalyder! Det pleier å være et godt tegn her i gården! Nemlig ei av mine faste klukkhøner som la seg, og dermed smitta det visst, men hadde ikke trudd jærhøns la seg sånn! blir spennende å se..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Jærhøner har mista evna til å ruge fram eigne avkom, klarer denne dette er ho iallefall gull vert i avls sammenheng. Kryssar fingrane. Held du oss oppdatert eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 Ja skal gjøre det.. Eneste problemet er at jeg må flytte henne, men får håpe det går bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Flytt i så fall heile rugekassa, du risikerar at ho vert avklukka om du berre tek egg og høna . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 Ja jeg vet det, men sånn må de bli når rugekassa sitter fast! Heldigvis ikke lange flyttingen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Kryssar fingrane for at det går bra Du kan også merke dei egga ho ligg på å ta vekk egg som kjem til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrikk2000 Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Åssen gikk det??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted May 12, 2013 Author Report Share Posted May 12, 2013 Hehe, det gikk dårligere enn forventet (eller forventa ikke noe!), men hun lå kanskje 6-7 dager også gikk hun av, etterpå har hun ligget e par dager, men gått av igjen.. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts