Gå til innhold

Ruge frem egg med varmelampe?


moon

Anbefalte innlegg

avem

Hei, travel dag og hadde ikke tid å oppdatere, det kom en liten bylt i 14 tiden i går (mannen min var hjemme). Så jeg kom hjem til nyklekka kylling. Har latt den ligge i rugemaskin til nå, hadde den en liten tur ute og lot den treffe den andre kyllingen vi har som er nå 22 dager gammel. gikk egentlig greit, den gamleste prøvde å hakke på den, men jeg kakket litt bort i den med fingern og da gjorde den ikke det mer. Følte det var et godt første møte.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, travel dag og hadde ikke tid å oppdatere, det kom en liten bylt i 14 tiden i går (mannen min var hjemme). Så jeg kom hjem til nyklekka kylling. Har latt den ligge i rugemaskin til nå, hadde den en liten tur ute og lot den treffe den andre kyllingen vi har som er nå 22 dager gammel. gikk egentlig greit, den gamleste prøvde å hakke på den, men jeg kakket litt bort i den med fingern og da gjorde den ikke det mer. Følte det var et godt første møte.

Høres kjekt ut ja :)

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette er morro å følge med på. Jeg har selv prøvd i vinter å ruge ut egg i en klekker jeg kjøpte. Men ingen av gangene er det blitt kyllinger. Er blitt foster men ikke kommet lenger enn til det. Har ei høne som ligger klukk, så håper nå at høne greier frem noen selv. Lykke til. ;-)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haddeegg liggende i bakebolle med en kopp vann i med en plaspose over bollen, og under ei varmelampe. kjøpe en temp/hygrometer måler  på Jula. Alt dette funket greit og hadde egget der til dag 11, da fikk vi en liten rugemaskin og siden jeg fikk vondt av meg at den skulle dø i egget på slutten turte jeg ikke annet enn å legge den i rugemaskin. det ble en kylling av egget ;) Tror det hadde gått grei til dag 18 da fuktigheten skal opp. Synd å ikke teste ut prosjektet hele veien men føler så sterkt for livet i egget at jeg ikke klarer å ta den risken.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...