Gå til innhold

PronaGrit


Prisilla

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å prøve PronaGrit og lurer på om nokon  som gir dette til hønsa kan fortelje korleis dette vert gitt og evnt. målbare endringar hos hønsa osv.


 


http://gamebird.no/produkt/vitaminerkosttilskudd/pronagrit-20-kg


 


(kopiert frå Gamebird.no)


"Meget interessant nyhet til duer og annet fjærfe. PronaGrit er en helt nyutviklet grit, som vinner over alle andre grit når duen skal velge. Inneholder 19 forskjellige mineraler og vitaminer, frø, grit, næringsstoffer og kalk. Er effektiv mot diaré og gir optimal velvære. PronaGrit gir ikke tørst da den ikke er saltet. Likeledes øker den ikke appetitten så duen spiser mere enn den har behov for. Prøv å stille PronaGrit ved siden av din alminnelige grit og du vil forstå hvorfor PronaGrit blir en større og større suksess i hele Europa".


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg har selv ikke prøvd dette enda ( men har bestilt av Tormod :smiley:  ) Jeg forhørte meg litt hos noen danske fuglevenner som har både høns ,fasan og duer .Kun lovende go-ord om dette produktet ( har vært brukt i mange år der :blush:  ) .


Det blir gitt som tilskudd hver dag og tilbys gjerne i egen automat/skål . Da blir det ikke gitt ekstra vitamintilskudd ,skjellsand eller lign for griten veier opp for disse andre tilskuddene . Tilstander som tilstoppet kro og lignende var ikke å finne etter Bruk av grit  og selv svømmefugler som fikk silofor  og gjerne får litt mageproblem på grunn av siloen holdt seg friske med en mage som var iorden året rundt :smiley: .


Så jeg gleder meg til å bruke det :smiley: .Forforbruket gikk også noe ned ..av vanlig kraftfor..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt det et aars tid, og produktet er helt supert! 


Jeg tilbyr det i en egen skaal, slik at de har fri tilgang. Tuppene er helt ville etter det.


det er mye snacks i produktet, stein av div slag, skjell, fro og annet.


 


I begynnelsen gikk det unna med gritten, tydelig tuppene synes det var veldig godt og spennende, saa det ble litt dyrt, men


naa som de faar daglig har forbruket normalisert seg. JEg har fors;kt aa gi de skjellsand og annet som de fikk tidligere, men dette


er de ikke interessert i. Saa derfor har jeg holdt meg til gritten. Tenker siden de er saa begeistret er det nok noe i dette som de trenger.


 


Mine fugler er blankere og mytingen synes jeg har gaatt raskere enn tidligere. JEg har og opplevd at magen deres er mer stabil, det er ikke saa ofte de har diare.


 


Anbefales :)


  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det som staar paa boksen i tillegg til det som du nevner over Prisilla:


 


Dosering 5-10 gram pr due pr dag i egen beholder.


 


 


innhold pr 1 kg, samt anisfroe


 


Copperersulfathe     500 mg


Ironoxide                 1000 mg


Zincoxide                 2500 mg


Mglloxide                 3500 mg


Coboltsulphate           12,5 mg


Calciumiodine              50 mg


Sodium selen              10 mg


Calcium                       28 %


Phosphor                   5,6 %


Sodium chloride        12,5 %


Ash content               92 %


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ser ut til at levering av den første pallen med 20 kg sekker har gått kjapt, fikk telefon i dag på at den er kommet til Trondheim, og at den kanskje er hos meg allerede i morgen. :)

kommer du til å ta inn de 5kg spannene med pronagrit med grønnt lokk som du har i 20 kg sekk eller er de spannene du har på gamebird nå akkurat det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...