Gå til innhold

Hva skal jeg gi endene mine, de vil ikke spise det jeg gir dem..


Gækki

Anbefalte innlegg

Jeg har en indisk løpeand  tror vi det er,, gækki , og en stokkand som heter anna.


 


Jeg gir de, knust havre, oppdrett2, salat blader fra butikken, brød oppløst i vann. De spiser jo litt av alt, men veldig lite. Jeg fyller opp 2 slike små hunde skåler, en med knust havre og en med oppdrett 2, det kan holde en hel uke?


Gjør jeg noe feil tro, de har tilgang til mat hele dagen. Om sommeren ordner de seg stort sett med mat selv...


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
Det skal ikke mange gram for til hver dag for at endene dine får akkurat det de trenger .. Er de aktive og ser ut til å være i gått "hold " er det lite å bekymre seg over :smiley:. Hvis du gir brødet tørt og gir dem vann ved siden av vil de nok spise mer . 

Tusen takk, ja dem er veldig kvikke og raske.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem vann så ofte jeg kan, og minst 2 gager om dagen når det er så kaldt som nå. Jeg har satt inn en varmelampe til dem, den satte jeg bare mitt i rommet, ikke der dem ligger, bør jeg flytte den, eller ordner de det selv. 


Ser dem ligger under den om dagen, men ikke på natta, da kryper dem inn i hjørnet sitt,,,


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ender og de virker mye mer sparsomme i kosten enn hønene. De er ju godt isolert men de lever ju tross alt ute i kulden (med tanke hvor raskt de vokser også så kan man ju undres over at det ikke er mer vanlig med spiseand). Regner helt enkelt med at mine ender er ok så lenge de er i godt hold og humør.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Her vil ikke mine Rouen ender røre salat. Her går det kun i tørt brød (helst pølsebrød), og opdrett 2. De liker alt tørt. Tar eg vann på det, rører de det ikke.


Om vinteren spiser det generelt lite. Akkurat som de går i en form for "sparemodus".


Eg gir de litt morgen og litt kveld med oppdrett 2 og brød helt sporadisk.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...