hønsepass Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Har jo IP kamera og får kun sett det hjemme fra trådløst (låst til mitt private nettverk)Spørsmålet blir å se det utenfra, altså få IP kameraet på offentlig nettverkJeg har hovedrouter (netgear) og router nr 2 (D-link) får nettverk fra netgear via strømnett.Innstillingene er gjort slik at de deler nettverksnavn og samme passord.Jeg prøver å koble meg opp på D-linken sin ip adresse, men da kommer jeg opp på netgear sin hjemme side.Noen som vet hva jeg må gjøre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 1, 2013 Author Report Share Posted February 1, 2013 Skal prøve å konfigurere routerne via kabel når jeg kommer hjem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe11 Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 er det dette og er det lyd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe11 Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 http://www.lightinthebox.com/no/wanscam-traadloes-ip-overvaaking-kamera-med-vinkel-kontroll-bevegelsesdeteksjon-nattsyn-gratis-ddns_p209046.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 1, 2013 Author Report Share Posted February 1, 2013 http://www.lightinthebox.com/no/wanscam-traadloes-ip-overvaaking-kamera-med-vinkel-kontroll-bevegelsesdeteksjon-nattsyn-gratis-ddns_p209046.html Jepp, og lyd ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 er det bra bilde på dette kameraet? kan du annbefale dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 2, 2013 Author Report Share Posted February 2, 2013 er det bra bilde på dette kameraet? kan du annbefale dette?Jeg synes bilde er helt ok.Ikke verdens med farger... Skal prøve å ta bilde med det litt senere og legge ut her så kan dere se kvaliteten på bilde.Ja, til mitt bruk så er kameraet helt ypperlig. Kan høre lyd, og en kan snakke til hønene via pc'n om en vil det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 2, 2013 Author Report Share Posted February 2, 2013 Uploaded with ImageShack.us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 2, 2013 Report Share Posted February 2, 2013 er jo bra bilde for den prisen og være visst du justerer contrast litt opp, blir det da bedre farger? men det går kanskje utover bildekvaliteten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 2, 2013 Author Report Share Posted February 2, 2013 6 er maks på kontrast, men bilde ble litt bedre ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla R.H Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Det er jo knallbra til den prisen! Hva kom frakten på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Kan være lønnsomt med kamera Har kamera som dekker store deler av mine fasan voliere og gjorde jobben enkel for Poliitet for noen år siden når jeg opplevde tyveri av fasaner hos meg...Tyvene kom med på filmen da jeg tok opp alt med dette video overvåkingskameraet( som jeg fikk av min arbeidsgiver da e skule innstalleres nye på jobben ) Leverte filmen og personene blei fort oppsporet og fasanene kom tilbake igjen .Klok av skade så er alle voliere og bur utstyrt med hengelås og lys med sensor er også satt opp ,men nå er det bare revefanten som blir med på film Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 3, 2013 Author Report Share Posted February 3, 2013 Prisen kom på Sub-Total: NOK kr. 271 chinaups: NOK kr. 88 Satser for Frakt Forsikring: NOK kr. 17 Grand Total: NOK kr. 376 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla R.H Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Måtte du ikke fortolle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 3, 2013 Author Report Share Posted February 3, 2013 Nei, kom på total 376.Er ikke alle produkter som en må fortolle på... Vet ikke helt hvorfor, men regner med at de ikke har kapasitet til å sjekke alt som kommer gjennom tollen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 4, 2013 Author Report Share Posted February 4, 2013 Et nattbilde når lyset er slått avEt nattbilde når lyset er slått av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camilla R.H Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 Om jeg ikke surrer skal alt til en verdi over kr 200 fortolles, bortsett fra bøker - det er unntatt fra fortolling. Det som er litt kjedelig er alt om varen holder en verdi over 200,- skal fraktkostnader legges til kjøpesummen, og også betales toll for. Da blir det fort dyrt...Kan høres ut som dette firmaet har krysset av for gave på forsendelsen. Da er det tollfritt opp til kr 1000,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 5, 2013 Author Report Share Posted February 5, 2013 Om jeg ikke surrer skal alt til en verdi over kr 200 fortolles, bortsett fra bøker - det er unntatt fra fortolling. Det som er litt kjedelig er alt om varen holder en verdi over 200,- skal fraktkostnader legges til kjøpesummen, og også betales toll for. Da blir det fort dyrt...Kan høres ut som dette firmaet har krysset av for gave på forsendelsen. Da er det tollfritt opp til kr 1000,-Jeg har opplevd flere ganger at jeg har fått ting tollfritt. Alt fra genser, spill, hodetelefoner og dette ip kameraet. Og verdien var på over 200 kroner.Har også spørt min onkel om han har opplevd det samme, ja sa han.Så det er tydelig at ikke alt har blitt fortollet.Vi har mye flaks vi som bor i Molde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 jeg bestilte et kamera derfra, men fikk feil kamera levert fikk et som ikke er brukbart til noe som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 jeg bestilte et kamera derfra, men fikk feil kamera levert fikk et som ikke er brukbart til noe som helstMerkelig.Har du kontaktet dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 ikke enda, men tror at det vil gå i orden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 Her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 Bare hyggelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønsepass Posted March 2, 2013 Author Report Share Posted March 2, 2013 takk Hvordan gikk det? Har du fått meldt i fra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts