janka7 Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Har lest at en del av dere gir kornavrens som tilskuddsfor, og tenkte at det måtte prøves, da fatteren alltid har 750kgs sekker til sauene, og jeg som førstearving kan stjele litt i forskudd på arven Men de kommer kun i sånne store pellets? Sugerørtykke omtrent? Bløter dere det da, eller får de foret helt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Meinar kornavrens er berekna på drøvtyggere, men dette virka spennande. Skal jammen sende spørsmålet til kontakta mi i FK å høyre om det.Det er ein slik du meinar? Veit du kva dette kostar Matihjertet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janka7 Posted February 4, 2013 Author Report Share Posted February 4, 2013 (edited) Meinar kornavrens er berekna på drøvtyggere, men dette virka spennande. Skal jammen sende spørsmålet til kontakta mi i FK å høyre om det.Det er ein slik du meinar? Veit du kva dette kostar Matihjertet?Det er pelletert kornavrens, men det gis jo til drøvtyggerer det også. Han betaler under 2 kr pr kg pluss moms(de har forhandlet seg gode priser da de alltid kjøper mange tonn), og det var visst 800 og 1000kg sekker, ikke 750. Circavekten min er visst dårlig De kjøper rett fra en mølle mener jeg.Edit: sekken er stor og hvit Edited February 4, 2013 by Matihjertet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Har du bilde av sekk og innhold eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janka7 Posted February 4, 2013 Author Report Share Posted February 4, 2013 Har du bilde av sekk og innhold eller? Hmm, ikke før neste uke, da jeg er bortreist på jobb denne uken. Men lager meg en huskelapp:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiftestads Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Størrelse på sekk, og innhold, vil nok variere etter hvilken mølle og hvilke kornslag som brukes.Her er en pekepinn fra UMB http://statisk.umb.no/iha/fortabell/index.php?dyr=drov&fortype=1&env=Fortype&fornr=96 Har dessverre ingen erfaring med bruk av kornavrens til høns, men idèen var god Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Kornavrens er ypperlig tiilleggsfor . Jeg kjøper av Norgesfor ( må bestille fra annen mølle enn min lokale ) Får i 40 kg sekk . Selv om det er pellets så spiser fuglene fint av det . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maykj@online.no Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Hønsene våre får også kornavrens i tillegg til vanlig for. De spiser det, men det er nok ikke yndlingsretten:-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delfie Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Jeg kjøpte en 40 kg sekk av dette på Mølla, hovedsaklig beregna på hønene, men da jeg åpna sekken så jeg at det var temmelig tykke pellets (omtrent en cm i diameter tenker jeg) så jeg tenkte som så at dette åt nok ikke hønene så dermed er det hestene som har fått dette hos meg. Kanskje jeg skal la hønene prøve det likevel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts