Gå til innhold

Høne som er i startfasen...


Chickena

Anbefalte innlegg

Eg har no ei høne som er 9 veker gammal og la sitt første egg på mandag. Sidan det har det komme null egg! Eg synes det er rart at det går så lang tid mellom det første egget og det neste. Dokke som har hatt vaktler lenge eller har litt peiling, bruker det å vere slik? Eg var nesten bombesikker på at det ville vere egg der idag, men neida.... Dei har lys heile tida, så det er ikkje det.. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Ja, det kan hende det er kulden som gjer det.. Men no hadde vi tre dager med plussgrader og da kom det et egg. Deretter stopp. Jaja,  det skal bli plussgrader igjen, så eg får vente til det.. Noken som bruker varmelampe til vaktlane?

Bruker ikke varmelampe til voksne vaktler, men fra de er født til de er ca 7 uker gamle.

Da har de såpass mye fjær at de kan gå uten varmelampe.

Jeg har ovn da høns og vaktler deler samme hus, så her kommer det egg daglig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som temperaturen (og lys) har mye å si, spesielt for de nye hønene. De som har lagt egg en stund fortsetter nesten uansett, mens de nye stopper opp hvis temperaturen kommer under 8-10 grader. Etter en iskald natt fikk jeg i dag under halvparten av eggene jeg vanligvis får. Jeg vet hvilke høner som legger hvilke egg og det ser stort sett ut som det er nykommerne som er mest "vare". (men de andre legger også mindre egg ved lav tempratur )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...